Genderové rozdíly v přístupu ke stravování u žáků staršího školního věku
Gender Differences in the Approach to caterring Basic School Pupils
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78920Identifikátory
SIS: 163382
Kolekce
- Kvalifikační práce [18635]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kočí, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Biologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
stravování, jídelní návyky, zdravá strava, poruchy výživy, starší školní věkKlíčová slova (anglicky)
catering, eating habits, healthy diet, eating disorders, youngstersNázev: Česky: Genderové rozdíly v přístupu ke stravování u žáků staršího školního věku Autor: Věra Brabcová Katedra: Pedagogiky Vedoucí práce: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ANOTACE: Cílem bakalářské práce, která je rozdělena na dvě části, je zjistit, zda existují rozdílné přístupy ke stravování u žáků II. stupně základní školy. Práce porovnává chlapce a dívky ve věku 11 - 16 let. Teoretická část se zabývá faktory, jež ovlivňují stravování, definuje období staršího školního věku, sleduje výživová doporučení v tomto období a popisuje oblasti, kde genderové rozdíly lze vysledovat. Objasňuje pojmy, které souvisí s touto problematikou a také je zde popsána důležitost dodržování stravovacích návyků od dětství v souvislosti s poruchami příjmu potravy a obezitou v dalším životě jedince. Empirická část mapuje, zda žáci II. stupně základní školy mají znalosti o správném stravování a jídelníčku. Cílem práce je vysledovat, zda již v tomto období existují rozdíly v přístupu k životnímu stylu u děvčat a chlapců. Data byla získána dotazníkovým šetřením u jedinců vybraných základních škol 6. -9. ročníku. klíčová slova: stravování, jídelní návyky, zdravá strava, poruchy výživy, starší školní věk
Title: English: Gender Differences in the Approach to caterring Basic School Pupils Author: Věra Brabcová Department: Pedagogy Supervisor: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ANNOTATION: The objective of the Bachelor Thesis, divided into two parts, is to find out whether there are any differences in the approach to catering; the discussed group of diners are basic school pupils of the second stage (Czech education system). The work compares the attitude of boys and girls at the age of 11 - 16. The theoretical part focuses on factors which tend to influence catering; it also defines 'senior basic school' stage; furthermore, it is aimed at nutrition recommendations typical for the discussed age; and, it describes areas where there are some gender differences. Moreover, the work also concentrates on the terminology dealing with this issue and it tries to emphasise the importance of good eating habits of youngsters and its link with eating disorders and obesity when they become older. The empirical part focuses on the basic school pupils (mentioned above) and their knowledge of good eating habits and a healthy diet. The outcome of the thesis is to find out whether there are any differences in the life style approach of boys and girls. The data was collected by a questionnaire, handed out at several Czech basic schools....