English Orthography in Relation to Common Misspelling Tendecies
bachelor thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78918Identifiers
Study Information System: 164749
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Červinková Poesová, Kristýna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - Information Technology Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Fail
Keywords (Czech)
písma, anglický pravopis, anglické hláskování, časté tendence v nesprávném hláskováníKeywords (English)
writing systems, English orthography, English spelling, common misspelling tendenciesHlavním cílem této práce je nastínit tři významné oblasti, které jsou úzce spojeny s jazykem, psaním a řečí: 'písma', 'anglický pravopis' a 'anglické hláskování'. Tyto části jsou zcela teoretické a slouží jako úvod a zdroj základních informací k dodatečnému zkoumání 'častých tendencí v nesprávném hláskování' v anglickém jazyce. Primární část tohoto výzkumu je sestavena z porovnání jednotlivých často nesprávně hláskovaných slov a jejich hlubšího rozboru vzhledem k anglickému pravopisu. Každá z významných oblastí užívá lingvistických termínů a frází, které jsou stručně vysvětleny v části 'klíčová slova' na konci práce.
The main aim of this thesis is to outline three major fields that are closely connected to language, writing and speech: 'writing systems', 'English orthography' and 'English spelling'. These parts are fully theoretical and serve as an introduction and source of basic information for the supplementary research on 'common misspelling tendencies' in the English language. The primary part of this research is composed of a comparison of individual commonly misspelled words and their further analysis in relation to the English orthography. Each major part uses linguistic terms and phrases which are briefly explained in the 'keywords' section at the end of the thesis.