Přípravné oddělení literárně-dramatického oboru Základní umělecké školy v Žatci
Preparatory department of drama education at elementary art school in Žatec
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78895Identifikátory
SIS: 147407
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ferklová, Alžběta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
základní umělecká škola, literárně - dramatický obor, dramatická výchova, specifika předškolního věku, organizace výukyKlíčová slova (anglicky)
the basic art school, literary - dramatic scope, drama education, the specifics of the pre-school age, the organization of teachingBakalářská práce se zabývá přípravným oddělením literárně-dramatického oboru Základní umělecké školy v Žatci a současně nahlíží na problematiku výchovy dětí předškolního věku. V teoretické části shrnuje poznatky o základních uměleckých školách, literárně-dramatickém oboru, dramatické výchově a jejích principech, cílech, metodách a technikách, o specifikách dětí předškolního věku a o pedagogovi dramatické výchovy. Těžištěm praktické části jsou výukové lekce dramatické výchovy, jejichž součástí je pozorování dětí a zachycení dílčích posunů v rozvoji jejich osobnosti. Cílem bakalářské práce není jen seznámení s přípravným oddělením literárně-dramatického oboru Základní umělecké školy v Žatci, ale je v ní je nastolena otázka, jak dramatická výchova ovlivňuje osobnostní rozvoj dítěte.
This bachelor thesis is about preparatory department of the literary-dramatic scope in the basic art school in Žatec and at the same time looks at the issue education of children of pre- school age. In the theoretical part summarizes the knowledge about the basic art schools, literary-dramatic scope, drama education and its principles, objectives, methods and techniques, about the specifics of preschool children and the educator of drama education. The centre of gravity of the practical part are lessons of drama education, which part of it is the observation of children and capture shifts in the development of their personality. The aim of the thesis isn't just getting familiar with the preparatory department literary dramatic scope in the underlying art school in Žatec, but it raised the question of how the drama education affects personality development of a child.