Zobrazit minimální záznam

Analysis of the Regional School System Financing (the Financing of Schools Established by Regions, Municipalities, or Associations of Municipalities) in Accordance with Applicable Regulations and the Method Proposed by the Ministry of Education, Youth and Sports
dc.contributor.advisorMatušková, Zuzana
dc.creatorŠimonová, Hana
dc.date.accessioned2017-06-02T13:24:34Z
dc.date.available2017-06-02T13:24:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/78708
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou financování regionálního školství (škol zřízených krajem, obcí nebo svazkem obcí) ze státního rozpočtu v jednotlivých druzích škol (mateřská škola, základní škola, střední škola) dle platných předpisů a dle způsobu navrhovaného MŠMT ve všech krajích České republiky a možnými výhledy do budoucna. Práce vychází ze závěrů Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, která preferuje stabilitu a větší předvídatelnost v oblasti financování vzdělávací politiky. Porovnává krajské normativy pro jednotlivé druhy škol dle stávajícího způsobu financování s Koncepčním záměrem reformy systému financování regionálního školství vydaným MŠMT v roce 2011. Cílem práce je pomocí analýzy a kritického zhodnocení získaných výsledků vyhodnotit, který systém financování se jeví pro jednotlivé druhy škol výhodnější a spravedlivější. Výsledky výzkumu by se mohli případně využít při porovnání s nově připravovanými reformami financování regionálního školství.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the issues of financing the regional school system (schools established by regions, municipalities or associations of municipalities) in all regions of the Czech Republic from the state budget with respect to particular types of schools (kindergartens, primary schools, secondary schools) and in accordance with applicable regulations and the ways proposed by the Ministry of Education. It also mentions potential future prospects. The thesis is based on the conclusions of Educational Policy Strategy of the Czech Republic till 2020, which prefers stability and greater predictability in financing the education policy. The thesis compares the regional per capita amounts for individual types of schools, calculated according to the current method of financing, with the Conceptual Reform Plan for Financing the Regional Education System, issued by the Ministry of Education in 2011. The aim of the thesis is to decide (through the analysis and critical evaluation of the results obtained) which funding system appears to be preferable and fairer for particular types of schools. The results of the research could potentially be used for making comparisons with the newly prepared reforms of financing the regional education system.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFinancování (zdroje financovánícs_CZ
dc.subjectfinancování školství)cs_CZ
dc.subjectregionální školstvícs_CZ
dc.subjectkoncepcecs_CZ
dc.subjectnormativ (republikový x krajský x oborový)cs_CZ
dc.subjectjednotka výkonu ve školstvícs_CZ
dc.subjectkoncepce financovánícs_CZ
dc.subjectFinancing (sources of financingen_US
dc.subjectschool system financing)en_US
dc.subjectregional school systemen_US
dc.subjectconcepten_US
dc.subjectper capita amount (national x regional x sector)en_US
dc.subjectunit of performance in educationen_US
dc.subjectfinancing concepten_US
dc.titleAnalýza financování regionálního školství (škol zřízených krajem, obcí nebo svazkem obcí) dle platných předpisů a dle způsobu navrhovaného MŠMTcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-20
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId174395
dc.title.translatedAnalysis of the Regional School System Financing (the Financing of Schools Established by Regions, Municipalities, or Associations of Municipalities) in Accordance with Applicable Regulations and the Method Proposed by the Ministry of Education, Youth and Sportsen_US
dc.contributor.refereeKitzberger, Jindřich
dc.identifier.aleph002089129
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou financování regionálního školství (škol zřízených krajem, obcí nebo svazkem obcí) ze státního rozpočtu v jednotlivých druzích škol (mateřská škola, základní škola, střední škola) dle platných předpisů a dle způsobu navrhovaného MŠMT ve všech krajích České republiky a možnými výhledy do budoucna. Práce vychází ze závěrů Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, která preferuje stabilitu a větší předvídatelnost v oblasti financování vzdělávací politiky. Porovnává krajské normativy pro jednotlivé druhy škol dle stávajícího způsobu financování s Koncepčním záměrem reformy systému financování regionálního školství vydaným MŠMT v roce 2011. Cílem práce je pomocí analýzy a kritického zhodnocení získaných výsledků vyhodnotit, který systém financování se jeví pro jednotlivé druhy škol výhodnější a spravedlivější. Výsledky výzkumu by se mohli případně využít při porovnání s nově připravovanými reformami financování regionálního školství.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issues of financing the regional school system (schools established by regions, municipalities or associations of municipalities) in all regions of the Czech Republic from the state budget with respect to particular types of schools (kindergartens, primary schools, secondary schools) and in accordance with applicable regulations and the ways proposed by the Ministry of Education. It also mentions potential future prospects. The thesis is based on the conclusions of Educational Policy Strategy of the Czech Republic till 2020, which prefers stability and greater predictability in financing the education policy. The thesis compares the regional per capita amounts for individual types of schools, calculated according to the current method of financing, with the Conceptual Reform Plan for Financing the Regional Education System, issued by the Ministry of Education in 2011. The aim of the thesis is to decide (through the analysis and critical evaluation of the results obtained) which funding system appears to be preferable and fairer for particular types of schools. The results of the research could potentially be used for making comparisons with the newly prepared reforms of financing the regional education system.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990020891290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV