Agenda ředitele základní školy v přípravném týdnu
School director's agenda on the preparatory week
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78654Identifikátory
SIS: 172436
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Trunda, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
6. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ředitel základní školy, přípravný týden, týdenní plánování, time management, časový snímek dne, delegování, kontrolaKlíčová slova (anglicky)
director of elementary school, preparatory week, weekly planning, time management, delegation, controlZávěrečná bakalářská práce se zabývá přípravným týdnem ve škole. Jedná se o velmi důležité období pro zahájení školního roku a následný chod školy. Práce je zaměřena na ředitele základních škol a jejich činnosti v přípravném týdnu. Vychází z teoretické části, která pojednává o principech týdenního plánování, organizování, delegování a také time managementu. Nedílnou součástí je výzkumná část, ve které se jedná o vícečetnou případovou studii. Výzkumná část je zaměřena na analýzu a zjištění skladby a rozsahu jednotlivých činností ředitelů základních škol různých velikostí v přípravném týdnu. Tato práce přináší na základě analýzy časového snímku dne, rozboru dalších dokumentů a rozboru rozhovorů činnosti, kterými se ředitel základní školy v přípravném týdnu zabývá, resp. které činnosti jsou dále delegovány na jiné osoby. V neposlední řadě práce také přináší doporučení, jak efektivně naplánovat a rozvrhnout přípravný týden z pohledu ředitele základní školy.
The final thesis deals with the preparatory week at school. This is a very important period for the start of the school year and subsequent operation of the school. This thesis is focused on the directors of elementary schools and their activities in the preparatory week. It is based on the theoretical part which deals with the principles of the weekly planning, organization, delegation and time management. The second part of the thesis research which is about a multiple case study. The research part focuses on the analysis and findings composition and scope of individual activities of directors at elementary schools of different sizes during the preparatory week. This thesis presents an analysis based on the daily time schedule, an analysis of documents, interviews and analysis activities of director of elementary school in the preparatory week, respectively, and which activities are further delegated to other persons. Finally, the thesis also provides recommendations on how to effectively plan and lay out a preparatory week from the perspective of the director of elementary school.