Princip náhody v současném grafickém umění
Randomness in Contemporary Graphic Art
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78638Identifikátory
SIS: 160417
Kolekce
- Kvalifikační práce [19345]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Kafková, Helena
Oponent práce
Kitzbergerová, Leonora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
13. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
grafické umění, grafický design, ilustrace, náhoda, hra, edukace, příběh, fantazie, pravidla karetních herKlíčová slova (anglicky)
graphic art, graphic design, illustration, randomness, game, education, narrative graphics, fantasy, rules to card gamesVeronika Zavřelová Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Princip náhody v současném grafickém umění imaginativní obrazová karetní hra ANOTACE Bakalářská práce se zabývá otázkami propojování znakového systému verbálního a vizuálního na téma Náhoda v grafickém umění, imaginativní obrazová karetní hra. Bakalářská práce je založená především na praktické části, autorsky vytvořené karetní hře Piktim. Karetní hra za pomocí asociací a imaginace slouží k vyprávění příběhů. Teoretická část shrnuje poznatky o pojmu hra, pojmu náhoda a pojmu příběh. Didaktická část zpracovává možnosti využití karet pro vzdělávání především v oblasti vyjadřovací a imaginativní. KLÍČOVÁ SLOVA grafické umění, grafický design, ilustrace, náhoda, hra, edukace, příběh, fantazie, pravidla karetních her
Veronika Zavřelová Bachelor thesis Charles University in Prague, Faculty of Education, Department of Art Education Randomness in contemporary graphic art imaginative picture card game ANNOTATION This (bachelor) thesis concerns itself with a connection between verbal and visual character system within the topic of Randomness in contemporary graphic art - imaginative picture card game. The thesis is mainly based on the practical part - exclusively created card game Piktim. The card game uses association and imagination to tell stories. The theoretical part summarizes the knowledge of terms: game, chance and story. The didactical part prsents possible usage of the cards for education especially in the field of expression and imagination. KEYWORDS graphic art, graphic design, illustration, randomness, game, education, narrative graphics, fantasy, rules to card games