Využití a vliv výtvarné výchovy na rozvoj mentálních a sociálních dovedností, vědomostí a návyků dětí s diagnózou autismus
Influence and use of art education on the development of mental and social skills, knowledge and habits of children diagnosed with autism
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/78599Identifikátory
SIS: 134419
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fišerová, Zuzana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
7. 9. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Výtvarná výchova, autismus, poruchy autistického spektra, žák se specifickými vzdělávacími potřebami, klíčové kompetence, akční participační sondaKlíčová slova (anglicky)
Art Education, autism, disorders on the autism spectrum, pupil with special educational needs, key competencies, action inquiryNázev práce: Využití a vliv výtvarné výchovy na rozvoj mentálních a sociálních dovedností, vědomostí a návyků dětí s diagnózou autismu Anotace Bakalářská práce Využití a vliv výtvarné výchovy na rozvoj mentálních a sociálních dovedností, vědomostí a návyků dětí s diagnózou autismus je vypracovaná jako participační sonda, jejímž jádrem je analýza výtvarných úkolů pro žáky s poruchou autistického spektra se zaměřením na analýzu vlivu výtvarných úkolů na rozvoj klíčových kompetencí v souladu s RVP a jednotlivými IVP, vypracovanými pro každého jednotlivého žáka, ve spolupráci se SPC Most. Práce obsahuje soubor jednotlivých výtvarných úkolů, metodiky použité při práci na jednotlivých činnostech, rozbor vlivu činností na rozvoj dovedností, vědomostí a návyků žáků, dokumentaci a kritickou evaluaci série výtvarných úkolů a výsledky sondy.
Title of bachelor work: Influence and use of art education on the development of mental and social skills, knowledge and habits of children diagnosed with autism Abstract The bachelor thesis named "The use and impact of art education on the development of mental and social skills, knowledge and habits of children diagnosed with autism" is elaborated as a participatory probe where the core is the analysis of artistic tasks for pupils with autistic spectrum disorders, with a focus on analyzing the impact of creative duties on development of key competencies in accordance with RVP and individual IVP, drawn up for each individual student, in collaboration with SPC Most. The thesis contains a set of individual artistic tasks, the methodology used to work on individual activities, analysis of the impact of activities to develop the skills, knowledge and habits of students, documentation and critical evaluation of a series of creative tasks and results of the probe.