Telling and Showing in The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird
Koncept "telling" a "showing" v románech The Bluest Eye a To Kill a Mockingbird
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77657Identifikátory
SIS: 156483
Kolekce
- Kvalifikační práce [17867]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Topolovská, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
9. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Diegesis, Mimesis, Ukazování, Vyprávění, Skutečný autor, Implikovaný autor, Vypravěč, Skutečný čtenář, Implikovaný čtenář, PosluchačKlíčová slova (anglicky)
Diegesis, Mimesis, Showing, Telling, The Real Author, The Implied Author, The Narrator, The Real Author, The Implied Author, The Narratee, Indirect Speech, Interior monologueNÁZEV Telling and Showing in The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird AUTOR Martina Felcmanová KATEDRA Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRAKT Tato bakalářská práce se zaměřuje na shodné a odlišné rysy narativních strategií v románech Jak zabít ptáčka a Velmi modré oči. Hlavní část práce analyzuje jakým způsobem a za jakým účelem romány využívají dvou módů narace, vyprávění a ukazování (nebo také diegesis a mimesis). Práce se také zaměřuje na porovnání dvou rozdílných typů vypravěčů a snaží se popsat jaký efekt jejich vyprávění má na implikovaného čtenáře.
TITLE Telling and Showing in The Bluest Eye and To Kill a Mockingbird AUTOR Martina Felcmanová DEPARTMENT Department of English Language and Literature SUPERVISOR PhDr. Petr Chalupský, Ph.D. ABSTRACT This bachelor thesis focuses on similarities and differences in the narrative strategies in the novels To Kill a Mockingbird and The Bluest Eye. The main objective lies in the analysis of how, and for what purpose, the two modes of narration, telling and showing (also diegesis and mimesis) are used. Furthermore, the thesis provides a comparison between two different narrators and it attempts to describe the effect their narrative has on the implied reader.