Sebepojetí dětí z dětských domovů a z rodin
Self-Concept of Children from Institutional Care and Families
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/77619Identifikátory
SIS: 147537
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Hana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
11. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sebepojetí, identita, ústavní výchova, dětský domov, dítě, rodina, gender, vztah, adolescenceKlíčová slova (anglicky)
self-concept, identity, institutional care, foster home, child, family, gender, relationship, adolescenceBakalářská práce se zabývá problematikou sebepojetí dětí ve věku 11 - 12 let. Jejím cílem je charakterizovat sebepojetí dětí tohoto věku v závislosti na typu výchovné péče. To je pojeno s popsáním a porozuměním odlišnostem tohoto fenoménu u dětí z rodin a z dětských domovů. V teoretické části práce je věnován prostor k popsání konstruktu sebepojetí a k předestření odlišné sociální zkušenosti, zejména vztahové, u dětí z rodin a z dětských domovů. V rámci výzkumu je pomocí rozhovorů zjišťována podoba sebepojetí a jeho komponent. Vysvětleny jsou i nalezené podobnosti a odlišnosti v sebepojetí dětí z rodin a z dětských domovů, které jsou následně komparovány s teoretickým podkladem.
This thesis deals with self-concept of children in the range of age 11-12 years. The aim of the thesis is to describe self-concept of children related to a kind of institutional care. The author attempts to understand and characterize a difference in self-concept of children with family background and children comming from institutional care. In the theoretical part, the term "self-concept" is formulated. The different social experiences resulting from social background that a child comes from are introduced. The experimental part is focused on an investigation of children self-concept using an interview. The results from experiment are explained and compared with literature research.