dc.contributor.advisor | Smetáčková, Irena | |
dc.creator | Zábranská, Žaneta | |
dc.date.accessioned | 2017-06-01T09:21:05Z | |
dc.date.available | 2017-06-01T09:21:05Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/77619 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá problematikou sebepojetí dětí ve věku 11 - 12 let. Jejím cílem je charakterizovat sebepojetí dětí tohoto věku v závislosti na typu výchovné péče. To je pojeno s popsáním a porozuměním odlišnostem tohoto fenoménu u dětí z rodin a z dětských domovů. V teoretické části práce je věnován prostor k popsání konstruktu sebepojetí a k předestření odlišné sociální zkušenosti, zejména vztahové, u dětí z rodin a z dětských domovů. V rámci výzkumu je pomocí rozhovorů zjišťována podoba sebepojetí a jeho komponent. Vysvětleny jsou i nalezené podobnosti a odlišnosti v sebepojetí dětí z rodin a z dětských domovů, které jsou následně komparovány s teoretickým podkladem. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis deals with self-concept of children in the range of age 11-12 years. The aim of the thesis is to describe self-concept of children related to a kind of institutional care. The author attempts to understand and characterize a difference in self-concept of children with family background and children comming from institutional care. In the theoretical part, the term "self-concept" is formulated. The different social experiences resulting from social background that a child comes from are introduced. The experimental part is focused on an investigation of children self-concept using an interview. The results from experiment are explained and compared with literature research. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | sebepojetí | cs_CZ |
dc.subject | identita | cs_CZ |
dc.subject | ústavní výchova | cs_CZ |
dc.subject | dětský domov | cs_CZ |
dc.subject | dítě | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | gender | cs_CZ |
dc.subject | vztah | cs_CZ |
dc.subject | adolescence | cs_CZ |
dc.subject | self-concept | en_US |
dc.subject | identity | en_US |
dc.subject | institutional care | en_US |
dc.subject | foster home | en_US |
dc.subject | child | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | gender | en_US |
dc.subject | relationship | en_US |
dc.subject | adolescence | en_US |
dc.title | Sebepojetí dětí z dětských domovů a z rodin | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-09-11 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 147537 | |
dc.title.translated | Self-Concept of Children from Institutional Care and Families | en_US |
dc.contributor.referee | Novotná, Hana | |
dc.identifier.aleph | 002026927 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce se zabývá problematikou sebepojetí dětí ve věku 11 - 12 let. Jejím cílem je charakterizovat sebepojetí dětí tohoto věku v závislosti na typu výchovné péče. To je pojeno s popsáním a porozuměním odlišnostem tohoto fenoménu u dětí z rodin a z dětských domovů. V teoretické části práce je věnován prostor k popsání konstruktu sebepojetí a k předestření odlišné sociální zkušenosti, zejména vztahové, u dětí z rodin a z dětských domovů. V rámci výzkumu je pomocí rozhovorů zjišťována podoba sebepojetí a jeho komponent. Vysvětleny jsou i nalezené podobnosti a odlišnosti v sebepojetí dětí z rodin a z dětských domovů, které jsou následně komparovány s teoretickým podkladem. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis deals with self-concept of children in the range of age 11-12 years. The aim of the thesis is to describe self-concept of children related to a kind of institutional care. The author attempts to understand and characterize a difference in self-concept of children with family background and children comming from institutional care. In the theoretical part, the term "self-concept" is formulated. The different social experiences resulting from social background that a child comes from are introduced. The experimental part is focused on an investigation of children self-concept using an interview. The results from experiment are explained and compared with literature research. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020269270106986 | |