Zobrazit minimální záznam

Self-Concept of Children from Institutional Care and Families
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorZábranská, Žaneta
dc.date.accessioned2017-06-01T09:21:05Z
dc.date.available2017-06-01T09:21:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77619
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá problematikou sebepojetí dětí ve věku 11 - 12 let. Jejím cílem je charakterizovat sebepojetí dětí tohoto věku v závislosti na typu výchovné péče. To je pojeno s popsáním a porozuměním odlišnostem tohoto fenoménu u dětí z rodin a z dětských domovů. V teoretické části práce je věnován prostor k popsání konstruktu sebepojetí a k předestření odlišné sociální zkušenosti, zejména vztahové, u dětí z rodin a z dětských domovů. V rámci výzkumu je pomocí rozhovorů zjišťována podoba sebepojetí a jeho komponent. Vysvětleny jsou i nalezené podobnosti a odlišnosti v sebepojetí dětí z rodin a z dětských domovů, které jsou následně komparovány s teoretickým podkladem.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with self-concept of children in the range of age 11-12 years. The aim of the thesis is to describe self-concept of children related to a kind of institutional care. The author attempts to understand and characterize a difference in self-concept of children with family background and children comming from institutional care. In the theoretical part, the term "self-concept" is formulated. The different social experiences resulting from social background that a child comes from are introduced. The experimental part is focused on an investigation of children self-concept using an interview. The results from experiment are explained and compared with literature research.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectústavní výchovacs_CZ
dc.subjectdětský domovcs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectvztahcs_CZ
dc.subjectadolescencecs_CZ
dc.subjectself-concepten_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectinstitutional careen_US
dc.subjectfoster homeen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectrelationshipen_US
dc.subjectadolescenceen_US
dc.titleSebepojetí dětí z dětských domovů a z rodincs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-11
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId147537
dc.title.translatedSelf-Concept of Children from Institutional Care and Familiesen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Hana
dc.identifier.aleph002026927
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá problematikou sebepojetí dětí ve věku 11 - 12 let. Jejím cílem je charakterizovat sebepojetí dětí tohoto věku v závislosti na typu výchovné péče. To je pojeno s popsáním a porozuměním odlišnostem tohoto fenoménu u dětí z rodin a z dětských domovů. V teoretické části práce je věnován prostor k popsání konstruktu sebepojetí a k předestření odlišné sociální zkušenosti, zejména vztahové, u dětí z rodin a z dětských domovů. V rámci výzkumu je pomocí rozhovorů zjišťována podoba sebepojetí a jeho komponent. Vysvětleny jsou i nalezené podobnosti a odlišnosti v sebepojetí dětí z rodin a z dětských domovů, které jsou následně komparovány s teoretickým podkladem.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with self-concept of children in the range of age 11-12 years. The aim of the thesis is to describe self-concept of children related to a kind of institutional care. The author attempts to understand and characterize a difference in self-concept of children with family background and children comming from institutional care. In the theoretical part, the term "self-concept" is formulated. The different social experiences resulting from social background that a child comes from are introduced. The experimental part is focused on an investigation of children self-concept using an interview. The results from experiment are explained and compared with literature research.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020269270106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV