Show simple item record

International context of a school ICT coordinator
dc.contributor.advisorBrdička, Bořivoj
dc.creatorBlažek, Jiří
dc.date.accessioned2017-06-01T07:55:21Z
dc.date.available2017-06-01T07:55:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/77223
dc.description.abstractTato diplomová práce pojednává o práci ICT koordinátora v různých zemích. Práce v teoretické části zkoumá roli ICT koordinátora a její dělení na práci metodickou a koordinační a zdůrazňuje důležitost oddělení této role od práce správce sítě. Dále přináší výsledky mezinárodních výzkumů z této oblasti a srovnává je s výzkumem v České republice. Srovnání výsledků přináší poznání, že situace českých ICT koordinátorů se od jejich zahraničních protějšků v zásadních bodech neliší. V rámci této práce jsem provedl vlastní výzkum mezi ICT koordinátory v USA, UK, Austrálii, Estonsku a Finsku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis debates differences of an ICT coordinator's work in different countries. In its theoretical part, it examines work of an ICT coordinator and If and how this role could be separated to methodical (pedagogical) work and coordinating work and emphasizes how important it is to separate this role from a work of a technician. This work also brings results of various international researches from this field and compares them with a research done in the Czech Republic. Comparing the results reveals that situation of Czech ICT coordinators does not differ in most points from their international counterparts. The two areas that show differences is that the Czech coordinators are more often expected to cover work of a an IT technican and more issues with quality of hardware and internet connection. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectICT metodikcs_CZ
dc.subjectmezinárodnícs_CZ
dc.subjectintegrace technologiícs_CZ
dc.subjectICT coordinatoren_US
dc.subjectinternationalen_US
dc.subjectICT integrationen_US
dc.titleŠkolní metodik ICT v mezinárodním kontextucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-19
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId150279
dc.title.translatedInternational context of a school ICT coordinatoren_US
dc.contributor.refereeNeumajer, Ondřej
dc.identifier.aleph002065650
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce pojednává o práci ICT koordinátora v různých zemích. Práce v teoretické části zkoumá roli ICT koordinátora a její dělení na práci metodickou a koordinační a zdůrazňuje důležitost oddělení této role od práce správce sítě. Dále přináší výsledky mezinárodních výzkumů z této oblasti a srovnává je s výzkumem v České republice. Srovnání výsledků přináší poznání, že situace českých ICT koordinátorů se od jejich zahraničních protějšků v zásadních bodech neliší. V rámci této práce jsem provedl vlastní výzkum mezi ICT koordinátory v USA, UK, Austrálii, Estonsku a Finsku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis debates differences of an ICT coordinator's work in different countries. In its theoretical part, it examines work of an ICT coordinator and If and how this role could be separated to methodical (pedagogical) work and coordinating work and emphasizes how important it is to separate this role from a work of a technician. This work also brings results of various international researches from this field and compares them with a research done in the Czech Republic. Comparing the results reveals that situation of Czech ICT coordinators does not differ in most points from their international counterparts. The two areas that show differences is that the Czech coordinators are more often expected to cover work of a an IT technican and more issues with quality of hardware and internet connection. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV