Marketingový plán FK Mladá Boleslav pro sezónu 2015/2016
Marketing Plan of FK Mladá Boleslav for Season 2015/2016
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76989Identifiers
Study Information System: 148831
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Sportovní marketing, fotbalový klub, marketingový plán služeb, marketingový mixKeywords (English)
Sports marketing, football club, marketing plan of services, marketing mixNázev: Marketingový plán FK Mladá Boleslav pro sezónu 2015/2016 Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza současného marketingového plánu FK Mladá Boleslav - zjištění nedostatků a následný návrh vylepšení. Metody: Pro získání potřebných informací byly vedeny dva strukturované rozhovory, jeden s vedoucím marketingového oddělení Michalem Hrdličkou a druhý s fanouškem FK Mladá Boleslav Vojtěchem Tichým. Dále byla použita metoda analýzy dokumentů, konkrétně marketingového plánu pro sezónu 2015/2016 a výroční zprávy. Výsledky: Při analýze marketingového plánu FK Mladá Boleslav bylo zjištěno, že mu některé zásadní části chybí. Návrh na jeho zlepšení, který obsahuje hlavně zefektivnění některých propagačních strategií, je sestaven tak, aby odpovídal momentální situaci a byl realizovatelný. Klíčová slova: Sportovní marketing, fotbalový klub, marketingový plán služeb, marketingový mix.
Title: Marketing Plan of FK Mladá Boleslav for Season 2015/2016 Objectives: The main objective of the thesis is to analyze the current marketing plan of FK Mladá Boleslav - detect shortcomings, and then propose an enhanced version. Methods: Two structured interviews were led to obtain the needed information, the first one with head of marketing department Michal Hrdlička, and the second one with FK Mladá Boleslav fan Vojtěch Tichý. Another method used was the document analysis applied to 2015/2016 marketing plan and annual report. Results: While analyzing, it was found that some relevant parts of the marketing plan were missing. Its enhancement proposal, which mainly includes the efficiency improvement of some promotional strategies, is created so in order to correspond with the current situation, and to be feasible. Key words: Sports marketing, football club, marketing plan of services, marketing mix.