Zobrazit minimální záznam

Comparison of Individual and Group Instruction of Downhill Skiing through the ADI method
dc.contributor.advisorMatošková, Petra
dc.creatorDisman, Petr
dc.date.accessioned2017-03-30T16:54:52Z
dc.date.available2017-03-30T16:54:52Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7664
dc.description.abstractNázev práce Porovnání individuální a skupinové výuky ve sjezdovém lyžování z hledika didaktické interakce Comparation of individual and group lesson of downhill skiing by ADI method Cíl práce Porovnání didaktické interakce "učitel - žák" ve skupinové a individuální výuce sjezdového lyžování u 10 ti letých dětí na úrovni začátečníků. Metody Byla použita metoda pozorování s využitím kategoriálního systému podle standardizované techniky ADI (analýza didaktické interakce). Jedná se o 9 kategorií, které vymezují formy chování učitele, formy chování žáka nebo skupiny žáků ve funkci, formy projevu učitele, postojovou aktivitu učitele a míru vyjádření věcného obsahu, druh činnosti, která je předmětem didaktické interakce a činnost žáka, skupiny či celé třídy. Výsledky Efektivita výuky sjezdového lyžování dětí při individuální výuce je jednoznačně vyšší než při výuce skupinové jak z hlediska počtu cvičení, tak i absolvovaných jízd. Při individuální výuce docházelo k větší míře korekce než u výuky skupinové, za to spoluúčast byla výrazněji zastoupena při skupinové výuce.Taktéž řečový projev byl výrazněji zastoupen při skupinové výuce. Druh činnosti celé třídy, kde je zastoupena zejména přímá recepce a učební činnost pod přímou kontrolou, jednoznačně ukazuje na výhody individuální formy výuky. Klíčová slova...cs_CZ
dc.description.abstractComparison of Individual and Group Instruction of Downhill Skiing through the ADI method The aim of the work Compared didactic interaction "teacher - pupil" in individual and group lessons for downhill skiing at the 10 year-old children at the beginner level. Methods It used the method of observation using standardized category system by ADI technique (analysis of didactic interactions). There are 9 categories that define molds teacher behavior, behaviors pupil or group of pupils in office, the forms of speech teacher, attitudinal teacher activity and expression of peace substance, type of activity that is subject didactic interaction and the learner, groups or the entire class. Keywords ADI, ski school, ski lessons, ski instructor Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titlePorovnání individuální a skupinové výuky ve sjezdovém lyžování z hlediska didaktické interakcecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-26
dc.description.departmentSporty v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId29457
dc.title.translatedComparison of Individual and Group Instruction of Downhill Skiing through the ADI methoden_US
dc.contributor.refereeSüss, Vladimír
dc.identifier.aleph000905513
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Sporty v příroděcs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev práce Porovnání individuální a skupinové výuky ve sjezdovém lyžování z hledika didaktické interakce Comparation of individual and group lesson of downhill skiing by ADI method Cíl práce Porovnání didaktické interakce "učitel - žák" ve skupinové a individuální výuce sjezdového lyžování u 10 ti letých dětí na úrovni začátečníků. Metody Byla použita metoda pozorování s využitím kategoriálního systému podle standardizované techniky ADI (analýza didaktické interakce). Jedná se o 9 kategorií, které vymezují formy chování učitele, formy chování žáka nebo skupiny žáků ve funkci, formy projevu učitele, postojovou aktivitu učitele a míru vyjádření věcného obsahu, druh činnosti, která je předmětem didaktické interakce a činnost žáka, skupiny či celé třídy. Výsledky Efektivita výuky sjezdového lyžování dětí při individuální výuce je jednoznačně vyšší než při výuce skupinové jak z hlediska počtu cvičení, tak i absolvovaných jízd. Při individuální výuce docházelo k větší míře korekce než u výuky skupinové, za to spoluúčast byla výrazněji zastoupena při skupinové výuce.Taktéž řečový projev byl výrazněji zastoupen při skupinové výuce. Druh činnosti celé třídy, kde je zastoupena zejména přímá recepce a učební činnost pod přímou kontrolou, jednoznačně ukazuje na výhody individuální formy výuky. Klíčová slova...cs_CZ
uk.abstract.enComparison of Individual and Group Instruction of Downhill Skiing through the ADI method The aim of the work Compared didactic interaction "teacher - pupil" in individual and group lessons for downhill skiing at the 10 year-old children at the beginner level. Methods It used the method of observation using standardized category system by ADI technique (analysis of didactic interactions). There are 9 categories that define molds teacher behavior, behaviors pupil or group of pupils in office, the forms of speech teacher, attitudinal teacher activity and expression of peace substance, type of activity that is subject didactic interaction and the learner, groups or the entire class. Keywords ADI, ski school, ski lessons, ski instructor Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sporty v příroděcs_CZ
dc.identifier.lisID990009055130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV