Zobrazit minimální záznam

Diagnosis of High School Students' Comprehension of Selected Sociological Topics
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorSehnalová, Jitka
dc.date.accessioned2017-06-01T05:32:49Z
dc.date.available2017-06-01T05:32:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/76641
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá diagnostikou studentského porozumění principům uspořádání společnosti v návaznosti na obsah sociologického učiva občanského a společenskovědního základu na středních školách. Teoretická část vymezuje základní sociologické pojmy, především sociální stratifikaci, sociální mobilitu a sociální status. K propojení sociologických pojetí se školním vzděláváním je zde popsán také koncept didaktické znalosti obsahu a teorie didaktické rekonstrukce učiva. Dále jsou zde představeny dosavadní výzkumy v této oblasti. V praktické části bylo realizováno výzkumné šetření, které pro sběr dat využilo metodu polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Získaná data byla následně kvalitativně zpracována. V šetření byla sledována především míra vnímání hierarchie ve společnosti, příčiny společenského rozvrstvení a možnosti sociální mobility. Tam, kde to bylo možné, byly odpovědi studentů porovnány s výsledky dosavadních výzkumů.cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation is looking into the diagnostics of student's understanding of the principals of society organisation in relation to thecontentof sociologicalcivic curriculumeducation and socialbasisin secondary schools. The teoretical part delimits basic sociological terms, especially social stratification, social mobility and social status. Concept of didactical content knowledge and didactical theory of curricullum reconstruction is described to connect sociological approach to school education. Current research at this area are also presented. In the practical part was implementeda research inquiry, which used semistructured depth interview for data collection. The Gathered data wereprocessedqualitatively. The measure of hierarchy in society, the cause of social stratification and social mobility options, were primarily watched in the research inquiry. Where possible, student's answers were compared to previous research inquiry results.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstudentská porozuměnícs_CZ
dc.subjectsociální stratifikacecs_CZ
dc.subjectsociální mobilitacs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjecthloubkový rozhovorcs_CZ
dc.subjectstudent's understandingen_US
dc.subjectsocial stratificationen_US
dc.subjectsocial mobilityen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectdepth interviewen_US
dc.titleDiagnostika porozumění vybraným tématům sociologického učiva u studentů gymnáziacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-01-11
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId160379
dc.title.translatedDiagnosis of High School Students' Comprehension of Selected Sociological Topicsen_US
dc.contributor.refereeTichá, Milena
dc.identifier.aleph002056223
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá diagnostikou studentského porozumění principům uspořádání společnosti v návaznosti na obsah sociologického učiva občanského a společenskovědního základu na středních školách. Teoretická část vymezuje základní sociologické pojmy, především sociální stratifikaci, sociální mobilitu a sociální status. K propojení sociologických pojetí se školním vzděláváním je zde popsán také koncept didaktické znalosti obsahu a teorie didaktické rekonstrukce učiva. Dále jsou zde představeny dosavadní výzkumy v této oblasti. V praktické části bylo realizováno výzkumné šetření, které pro sběr dat využilo metodu polostrukturovaného hloubkového rozhovoru. Získaná data byla následně kvalitativně zpracována. V šetření byla sledována především míra vnímání hierarchie ve společnosti, příčiny společenského rozvrstvení a možnosti sociální mobility. Tam, kde to bylo možné, byly odpovědi studentů porovnány s výsledky dosavadních výzkumů.cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation is looking into the diagnostics of student's understanding of the principals of society organisation in relation to thecontentof sociologicalcivic curriculumeducation and socialbasisin secondary schools. The teoretical part delimits basic sociological terms, especially social stratification, social mobility and social status. Concept of didactical content knowledge and didactical theory of curricullum reconstruction is described to connect sociological approach to school education. Current research at this area are also presented. In the practical part was implementeda research inquiry, which used semistructured depth interview for data collection. The Gathered data wereprocessedqualitatively. The measure of hierarchy in society, the cause of social stratification and social mobility options, were primarily watched in the research inquiry. Where possible, student's answers were compared to previous research inquiry results.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020562230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV