Úroveň znalosti první pomoci žáků základních škol
The first aid knowledge level of Primary school students
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/76532Identifikátory
SIS: 140160
Kolekce
- Kvalifikační práce [8844]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Majorová, Simona
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
8. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
život ohrožující stavy, bezpečnost, prevence, rámcový vzdělávací programKlíčová slova (anglicky)
life-threatening, conditions, safety, prevention, educational programNázev: Úroveň znalosti první pomoci žáků základních škol Cíl: Cílem studie bylo zjistit teoretické znalosti první pomoci žáků 9. ročníku základních škol a porovnat úroveň znalostí v závislosti na druhu výuky první pomoci na jednotlivých základních školách. Metodika: Ke sběru dat bylo využito anketní šetření na šesti pražských základních školách. Výzkumu se zúčastnilo 173 žáků ve věku 14 - 15 let, z toho 76 chlapců a 97 dívek. Získaná data byla převedena z písemné do elektronické formy, zpracována v programu Microsoft Excel a sloužila jako základ pro primární analýzu dat. Ta byla dále provedena pomocí Kruskal - Wallisova testu a mnohonásobného srovnávacího testu (t-testu). Výsledky a diskuze: Kruskal - Wallisův test potvrdil, že mezi školami existuje statisticky významný rozdíl a mnohonásobný srovnávací test (t-test) prokázal, mezi kterými. Škola s možností největšího praktického nácviku první pomoci byla v anketním šetření statisticky lepší než tři z pěti testovaných základních škol. Z výsledků tedy nemůžeme potvrdit hypotézu, která předpokládá, že studenti, kteří mají možnost většího praktického nácviku první pomoci, dosáhnou v anketním šetření statisticky lepších výsledků, než studenti, kteří se učí první pomoc převážně teoretickou formou. Klíčová slova: život ohrožující stavy, bezpečnost,...
Title of the Bachelor Thesis: The first aid knowledge level of Primary school students The Aim of the Thesis: The aim of the study was to determine the theoretical knowledge of first aid 9th grade pupils of primary school and to compare the level of knowledge, depending on the type of first aid education in basic schools. Method: As a data collection was used a questionnaire survey in six Prague's elementary schools. The research involved 173 pupils aged between 14 to 15 years, 76 boys and 97 girls. The obtained data was transferred from written to an electronic form, then processed in Microsoft Excel and it served as the basis for the primary data analysis. This was further performed using Kruskal - Wallis test and multiple comparison test (t-test). Results and Discussion: Kruskal - Wallis test has confirmed a statistically significant difference among the schools and multiple comparison test (t-test) showed among which schools in particular. The school with the greatest practical training of first aid was statistically better in a poll survey than the other three tested primary schools out of total of five. The results therefore can not confirm the hypothesis, which assumes that students who have the opportunity of more practical training in first aid, reach statistically better results in a poll...