Vybrané otázky školské komunikace
Selected Problems of School Communication
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/7564Identifiers
Study Information System: 137117
Collections
- Kvalifikační práce [19345]
Author
Advisor
Referee
Kamiš, Karel
Höflerová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
disertace, pedagogická komunikaceDiference v současném pojetí obecné pedagogiky se zřetelem ke vztahu učitele a žáka v kontextu pedagogické a školské komunikace. Cílem tohoto úvodního výkladu je vyjít z novějších prací zaměřených na obecně pedagogickou problematiku, a to právě z těch prací, které jsou svým charakterem určeny ktomu, aby ovlivňovaly především posluchače pedagogických oborů na vysokých školách, zejména na pedagogických fakultách. Půjde nám při tom o to, abychom zjistili, nakolik vytvářejí prostor pro současné chápání komunikace mezi učitelem a žákem. Jak bude dále zřejmé, nechceme tuto komunikaci chápat v úzkém smyslu a v zjednodušené diferenciaci zvlášť na činnosti vzdělávací a zvlášť na činnosti výchovné. Jde naopak o pohled komplexní, syntetický - začleňující komunikaci učitele a žáka do celku vzdělávacího a výchovného procesu uskutečňovaného ve školním prostředí. Proto nepůjde o celkové posouzení a zhodnocení těchto prací, další řádky budou zaměřeny na to, do jaké míry jsou slučitelné s podobory pedagogických věd jako je pedagogická komunikace a školská komunikace (srov. podrobněji dále). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diference v současném pojetí obecné pedagogiky se zřetelem ke vztahu učitele a žáka v kontextu pedagogické a školské komunikace. Cílem tohoto úvodního výkladu je vyjít z novějších prací zaměřených na obecně pedagogickou problematiku, a to právě z těch prací, které jsou svým charakterem určeny ktomu, aby ovlivňovaly především posluchače pedagogických oborů na vysokých školách, zejména na pedagogických fakultách. Půjde nám při tom o to, abychom zjistili, nakolik vytvářejí prostor pro současné chápání komunikace mezi učitelem a žákem. Jak bude dále zřejmé, nechceme tuto komunikaci chápat v úzkém smyslu a v zjednodušené diferenciaci zvlášť na činnosti vzdělávací a zvlášť na činnosti výchovné. Jde naopak o pohled komplexní, syntetický - začleňující komunikaci učitele a žáka do celku vzdělávacího a výchovného procesu uskutečňovaného ve školním prostředí. Proto nepůjde o celkové posouzení a zhodnocení těchto prací, další řádky budou zaměřeny na to, do jaké míry jsou slučitelné s podobory pedagogických věd jako je pedagogická komunikace a školská komunikace (srov. podrobněji dále). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)