Využití taneční terapie ve výuce
Use of dance therapy in teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75597Identifikátory
SIS: 162795
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Richterová, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
19. 5. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
tanec, pohyb, výchova, vztah, vyjádření, vnímání, terapie, diagnostika, emoce, hudbaKlíčová slova (anglicky)
dance, movement, relationship, upbringing, expression, perception, therapy, diagnose, emotion, musicVe své práci se zabývám využitím taneční terapie ve výuce prostřednictvím emočního prožitku při aktivních tanečně pohybových činnostech. Zaměřuji pozornost především na vnímání těla v prostoru a vztahu ve skupině. Mou snahou je najít potenciál v propojení didaktiky taneční výchovy se sociálním učením. Cílem mé diplomové práce je navrhnout tanečně výchovný projekt pro konkrétní skupinu dětí zaměřený na fyzický a psychický rozvoj s akcentem na kultivaci vztahů ve skupině. Projekt je zrealizován a následně zhodnocen. KLÍČOVÁ SLOVA: tanec, pohyb, výchova, vztah, vyjádření, vnímání, terapie, diagnostika, emoce, hudba
In my work I deal with use of dancing therapy in education through an emotional experience during active dance movement activities. I focus my attention primarily on the perception of the body in space and in relation to the group. My effort is to find a potential in connection of the didactics of the dancing education with the social learning. The goal of my dissertation is to design a dancing-educational project for a specific group of children, aimed at the physical and mental development with emphasis on refinement of the relationships within the group. The project is carried out and afterwards evaluated. KEYWORDS: dance, movement, relationship, upbringing, expression, perception, therapy, diagnose, emotion, music