Zobrazit minimální záznam

Applying of personality traits of headteacher in area of leadership
dc.contributor.advisorTrunda, Jiří
dc.creatorHassmanová, Lucie
dc.date.accessioned2017-06-01T01:58:48Z
dc.date.available2017-06-01T01:58:48Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75560
dc.description.abstractZávěrečná práce se zabývá deskripcí, do jaké míry se v současné školské praxi uplatňuje zřetel k osobnostním kvalitám ředitele školy v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a schopností, které využívají současní ředitelé základních škol v praxi. Cílem práce a zvoleného kombinovaného výzkumného šetření pomocí metod: "shadowing," strukturovaného a nestrukturovaného interview a dotazníkového šetření bylo popsat, v jakém rozsahu se osobnostní kvality ředitele základní školy objevují v současné školské praxi v oblasti vedení lidí. V teoretické části se autorka zaměřila na shromáždění informací z široké oblasti zdrojů, které mohou poskytnout širší záběr ze zmíněných oblastí (psychologie osobnosti, vůdcovství, sebeřízení, sebepojetí atd.). Jednalo se především o odbornou literaturu z oblasti vedení lidí, osobnosti člověka a kompetencí. Významným přínosem bylo i osobní setkání a rozhovor s p. prof. PhDr. Z. Helusem, DrSc., (rozhovor zachycen v teoretické části), který ukotvil zmíněné osobnostní kvality, jako jeden z předpokladů úspěšného života a bytí člověka v jeho osobním i pracovním životě. Kombinované výzkumné šetření by také mohlo potvrdit nebo vyvrátit tendenci vlivu osobnostních kvalit u vedoucích pracovníků na výkon v oblasti vzdělávání například v rámci výběrového...cs_CZ
dc.description.abstractFinal thesis describes to what extent the current school practice puts attention to personality qualities of headteacher in area of leadership. The topic is based on the experience, knowledge and abilities that use the present headmasters of elementary schools in practice. The aim of the work and selected combined investigation using methods of "shadowing" of structured and unstructured interviews and a questionnaire survey was to describe the extent to which personal qualities headteacher of elementary schools appear in contemporary educational practice in area of leadership. In the theoretical part, the author focused on gathering information from a wide resource that can provide a wider range of these areas (psychology, leadership, self-management, self-esteem, etc.). These were mainly the vocational literature on leadership, human personality and competencies. An important contribution was a personal meeting and interview with Mr. Prof. PhDr. Z. Helusem, DrSc. (interview captured in the theoretical part), which anchored the personal qualities mentioned as one of the prerequisites for a successful life and being a human in personal and professional life. Combined investigation could confirm or refute the tendency to influence personality qualities for managers on performance in education, for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectOsobnostní pojetícs_CZ
dc.subjectosobnostní přístupcs_CZ
dc.subjectředitel školycs_CZ
dc.subjectleadershipcs_CZ
dc.subjectstandard ředitele školy,kompetencecs_CZ
dc.subjectobrat k osobnosti dítětecs_CZ
dc.subjectpersonální managementcs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectdoporučenícs_CZ
dc.subjectPersonal approachen_US
dc.subjectindividual approachen_US
dc.subjectthe headteacheren_US
dc.subjectleadershipen_US
dc.subjectheadteacher's standarden_US
dc.subjectcompetence-skillsen_US
dc.subjectturn to the child's personalityen_US
dc.subjectpersonnel management,competencyen_US
dc.subjectrecommendationsen_US
dc.titleUplatnění osobnostního zřetele ředitele školy v oblasti vedení lidícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-20
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId173070
dc.title.translatedApplying of personality traits of headteacher in area of leadershipen_US
dc.contributor.refereeDvořáková, Miroslava
dc.identifier.aleph002089138
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csZávěrečná práce se zabývá deskripcí, do jaké míry se v současné školské praxi uplatňuje zřetel k osobnostním kvalitám ředitele školy v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a schopností, které využívají současní ředitelé základních škol v praxi. Cílem práce a zvoleného kombinovaného výzkumného šetření pomocí metod: "shadowing," strukturovaného a nestrukturovaného interview a dotazníkového šetření bylo popsat, v jakém rozsahu se osobnostní kvality ředitele základní školy objevují v současné školské praxi v oblasti vedení lidí. V teoretické části se autorka zaměřila na shromáždění informací z široké oblasti zdrojů, které mohou poskytnout širší záběr ze zmíněných oblastí (psychologie osobnosti, vůdcovství, sebeřízení, sebepojetí atd.). Jednalo se především o odbornou literaturu z oblasti vedení lidí, osobnosti člověka a kompetencí. Významným přínosem bylo i osobní setkání a rozhovor s p. prof. PhDr. Z. Helusem, DrSc., (rozhovor zachycen v teoretické části), který ukotvil zmíněné osobnostní kvality, jako jeden z předpokladů úspěšného života a bytí člověka v jeho osobním i pracovním životě. Kombinované výzkumné šetření by také mohlo potvrdit nebo vyvrátit tendenci vlivu osobnostních kvalit u vedoucích pracovníků na výkon v oblasti vzdělávání například v rámci výběrového...cs_CZ
uk.abstract.enFinal thesis describes to what extent the current school practice puts attention to personality qualities of headteacher in area of leadership. The topic is based on the experience, knowledge and abilities that use the present headmasters of elementary schools in practice. The aim of the work and selected combined investigation using methods of "shadowing" of structured and unstructured interviews and a questionnaire survey was to describe the extent to which personal qualities headteacher of elementary schools appear in contemporary educational practice in area of leadership. In the theoretical part, the author focused on gathering information from a wide resource that can provide a wider range of these areas (psychology, leadership, self-management, self-esteem, etc.). These were mainly the vocational literature on leadership, human personality and competencies. An important contribution was a personal meeting and interview with Mr. Prof. PhDr. Z. Helusem, DrSc. (interview captured in the theoretical part), which anchored the personal qualities mentioned as one of the prerequisites for a successful life and being a human in personal and professional life. Combined investigation could confirm or refute the tendency to influence personality qualities for managers on performance in education, for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990020891380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV