Využití edukačně robotických sad ve vzdělávacím procesu na základních a středních školách
Use of the educational robotics kits in education at primary and secondary schools
rigorózní práce (UZNÁNO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75364Identifikátory
SIS: 180233
Kolekce
- Kvalifikační práce [19350]
Autor
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
21. 7. 2016
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
Edukační robotika, robotika, vzdělávací technologie, ICT, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Educational robotics, robotics, educational technology, ICTPráce je orientována do sféry implementace vzdělávacích technologií do výukového procesu. Konkrétně se zaměřuje na využití specifických didaktických prostředků - edukačně robotických sad - při výuce na základních a středních školách. Předmětné problematice se práce věnuje jak v rovině teoretické, když se zabývá oblastmi robotiky, edukační robotiky, konstruktivismu a konstrukcionismu, tak v rovině praktické prostřednictvím podrobné charakteristiky dostupných materiálních prostředků a metodiky jejich využití při vzdělávání. Oba pohledy na danou problematiku reflektuje formální uspořádání práce na teoretickou a praktickou část. Část teoretická se opírá především o informační zdroje a primární a sekundární prameny, které byly podrobeny důkladnější analýze. Praktická část práce vychází z realizovaných výukových aktivit autora práce s konkrétními materiálními nástroji využívanými v rámci průběžně konaných edukačně robotických projektů a kurzů, jakož i z aplikace empirických kvalitativních metod, zejména modelové experimentální výuky a dlouhodobějšího ověřování metodiky a výukových strategií edukační robotiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The aim of the final work is to describe implementation of educational technology in to the teaching process. It focuses on the use of specific teaching resources - educational robotics kits - for teaching at primary and secondary schools. The final work is aimed at two parts - on the theoretical level, when dealing with areas of robotics, educational robotics, constructionism and constructivism and at the practical level through the detailed characteristics of available resources and methods of use of educational robotics kits in education. Both views on the issue reflects formal arrangement of final work on theoretical and practical (empirical) part. Theoretical part is mainly based on information sources and primary and secondary resources, which were subjected to detailed analysis. The practical (empirical) part is based on the author's educational activities - undertaken work with specific material instruments used in the context of continuously held educational robotics projects and courses, as well as the application of empirical qualitative methods, including experimental model of teaching and longer-term verification methodologies and teaching strategies used in the field of educational robotics. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)