Zobrazit minimální záznam

Portability of transformation of lower secondary ICT education in England into the Czech conditions
dc.contributor.advisorČernochová, Miroslava
dc.creatorStrnad, Michal
dc.date.accessioned2017-06-01T00:28:59Z
dc.date.available2017-06-01T00:28:59Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/75140
dc.description.abstractNÁZEV: Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni v Anglii do českých podmínek AUTOR: Bc. Michal Strnad KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je zkoumání výuky informaticky zaměřených předmětů na 2. stupni základních škol v Anglii jako vzoru pro případnou transformaci výuky ICT na základních školách v České republice. Práce se zaměřuje na přenositelnost prvků anglické výuky Computing do českých podmínek a snaží se identifikovat především bariéry implementačních procesů. Práce si klade za cíl přinést nové podněty ke změnám v českém kurikulu ICT, které se zakládají na zkušenostech s výukou informatických předmětů v Anglii. Teoretická část práce sestává z analýzy a komparace kurikulárních dokumentů ČR a UK a ze studia odborné a publicistické literatury. Empirická část využívá dotazníkových setření obracejících se na české a anglické odborníky výuky informatických předmětů, dále rozhovorů s anglickými učiteli a pozorování výuky na anglických sekundárních školách. Na základě výsledků v obou částech práce jsou navržena doporučení pro změny vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV. KLÍČOVÁ SLOVA: přenositelnost, Computing, kurikulum, ICT, Angliecs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Portability of transformation of lower secondary ICT education in England into the Czech conditions AUTHOR: Bc. Michal Strnad DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRACT: This thesis deals with teaching Computing subjects at secondary schools in England as a model for transformation of teaching ICT at schools in the Czech Republic. The thesis focuses on the portability of aspects of teaching Computing to the Czech environment and endeavours to identify the possible barriers to implementation processes. The aim of the thesis is to bring new stimuli for changes in the Czech ICT curriculum that are based on the experience of teaching ICT and Computing in the UK. The theoretical part of the thesis consists of the analysis and comparison of the Czech and British curricular documents and the study of academic and journalistic texts. The empirical part uses questionnaires focused on opinions of Czech and English experts on teaching ICT or Computing. It also uses interviews with English teachers of Computing and observations of Computing and ICT lessons at English secondary schools. Based on the results of both parts of the thesis, several recommendations for changes in the ICT study program in Framework Educational...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpřenositelnostcs_CZ
dc.subjectComputingcs_CZ
dc.subjectkurikulumcs_CZ
dc.subjectICTcs_CZ
dc.subjectAngliecs_CZ
dc.subjectportabilityen_US
dc.subjectComputingen_US
dc.subjectcurriculumen_US
dc.subjectICTen_US
dc.subjectAnglieen_US
dc.titlePřenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni ZŠ v Anglii do českých podmínekcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-09-07
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId158596
dc.title.translatedPortability of transformation of lower secondary ICT education in England into the Czech conditionsen_US
dc.contributor.refereeNeumajer, Ondřej
dc.identifier.aleph002025508
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNÁZEV: Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni v Anglii do českých podmínek AUTOR: Bc. Michal Strnad KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je zkoumání výuky informaticky zaměřených předmětů na 2. stupni základních škol v Anglii jako vzoru pro případnou transformaci výuky ICT na základních školách v České republice. Práce se zaměřuje na přenositelnost prvků anglické výuky Computing do českých podmínek a snaží se identifikovat především bariéry implementačních procesů. Práce si klade za cíl přinést nové podněty ke změnám v českém kurikulu ICT, které se zakládají na zkušenostech s výukou informatických předmětů v Anglii. Teoretická část práce sestává z analýzy a komparace kurikulárních dokumentů ČR a UK a ze studia odborné a publicistické literatury. Empirická část využívá dotazníkových setření obracejících se na české a anglické odborníky výuky informatických předmětů, dále rozhovorů s anglickými učiteli a pozorování výuky na anglických sekundárních školách. Na základě výsledků v obou částech práce jsou navržena doporučení pro změny vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV. KLÍČOVÁ SLOVA: přenositelnost, Computing, kurikulum, ICT, Angliecs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Portability of transformation of lower secondary ICT education in England into the Czech conditions AUTHOR: Bc. Michal Strnad DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRACT: This thesis deals with teaching Computing subjects at secondary schools in England as a model for transformation of teaching ICT at schools in the Czech Republic. The thesis focuses on the portability of aspects of teaching Computing to the Czech environment and endeavours to identify the possible barriers to implementation processes. The aim of the thesis is to bring new stimuli for changes in the Czech ICT curriculum that are based on the experience of teaching ICT and Computing in the UK. The theoretical part of the thesis consists of the analysis and comparison of the Czech and British curricular documents and the study of academic and journalistic texts. The empirical part uses questionnaires focused on opinions of Czech and English experts on teaching ICT or Computing. It also uses interviews with English teachers of Computing and observations of Computing and ICT lessons at English secondary schools. Based on the results of both parts of the thesis, several recommendations for changes in the ICT study program in Framework Educational...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990020255080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV