Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni ZŠ v Anglii do českých podmínek
Portability of transformation of lower secondary ICT education in England into the Czech conditions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/75140Identifikátory
SIS: 158596
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neumajer, Ondřej
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - informační a komunikační technologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
7. 9. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
přenositelnost, Computing, kurikulum, ICT, AnglieKlíčová slova (anglicky)
portability, Computing, curriculum, ICT, AnglieNÁZEV: Přenositelnost transformace ICT výuky na 2. stupni v Anglii do českých podmínek AUTOR: Bc. Michal Strnad KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRAKT: Předmětem diplomové práce je zkoumání výuky informaticky zaměřených předmětů na 2. stupni základních škol v Anglii jako vzoru pro případnou transformaci výuky ICT na základních školách v České republice. Práce se zaměřuje na přenositelnost prvků anglické výuky Computing do českých podmínek a snaží se identifikovat především bariéry implementačních procesů. Práce si klade za cíl přinést nové podněty ke změnám v českém kurikulu ICT, které se zakládají na zkušenostech s výukou informatických předmětů v Anglii. Teoretická část práce sestává z analýzy a komparace kurikulárních dokumentů ČR a UK a ze studia odborné a publicistické literatury. Empirická část využívá dotazníkových setření obracejících se na české a anglické odborníky výuky informatických předmětů, dále rozhovorů s anglickými učiteli a pozorování výuky na anglických sekundárních školách. Na základě výsledků v obou částech práce jsou navržena doporučení pro změny vzdělávací oblasti ICT v RVP ZV. KLÍČOVÁ SLOVA: přenositelnost, Computing, kurikulum, ICT, Anglie
TITLE: Portability of transformation of lower secondary ICT education in England into the Czech conditions AUTHOR: Bc. Michal Strnad DEPARTMENT: Department of Information Technology and Technical Education SUPERVISOR: Doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. ABSTRACT: This thesis deals with teaching Computing subjects at secondary schools in England as a model for transformation of teaching ICT at schools in the Czech Republic. The thesis focuses on the portability of aspects of teaching Computing to the Czech environment and endeavours to identify the possible barriers to implementation processes. The aim of the thesis is to bring new stimuli for changes in the Czech ICT curriculum that are based on the experience of teaching ICT and Computing in the UK. The theoretical part of the thesis consists of the analysis and comparison of the Czech and British curricular documents and the study of academic and journalistic texts. The empirical part uses questionnaires focused on opinions of Czech and English experts on teaching ICT or Computing. It also uses interviews with English teachers of Computing and observations of Computing and ICT lessons at English secondary schools. Based on the results of both parts of the thesis, several recommendations for changes in the ICT study program in Framework Educational...