Marketingový výzkum vnímané hodnoty značky Air Jordan
Marketing Research of the perceived value of the sport brand Air Jordan
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/74623Identifiers
Study Information System: 165354
Collections
- Kvalifikační práce [7968]
Author
Advisor
Referee
Višněvský, Andrej
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
značka, vnímaná hodnota značky, marketingový výzkum, Air JordanKeywords (English)
brand, perceived value, marketing research, Air JordanNázev: Marketingový výzkum vnímané hodnoty sportovní značky Air Jordan. Cíle: Hlavním cílem bakalářské práce je pomocí marketingového výzkumu zjistit, jak hráči basketbalu působící v Kooperativa národní basketbalové lize, české nejvyšší soutěži, vnímají a znají sportovní značku Air Jordan. Metody: Metodou práce je marketingový výzkum, který je prováděn formou písemného dotazování. Výsledky: Výsledky ze získaných informací jsou interpretovány v praktické části práce. Z odpovědí vyplývá, že basketbalisté v česku znají značku Air Jordan. Znají logo, zemi původu i první výrobek, s kterým značka vstoupila trh. Na druhou stranu jejich znalost však až tak hluboká není. Jen jedna třetina dotazovaných si je vědoma, že se značka Air Jordan oddělila od mateřské společnosti Nike, a působí samostatně. Air Jordan je vnímána basketbalisty jako značka kvalitní, inovativní, precizní, a v první řadě jako značka basketbalová. Z hlediska povědomí o značce ve spojitosti s basketbalem zaujímá 3. místo za značkami Nike a Adidas. Basketbalisté KNBL mají ke značce kladný a loajální vztah a většina dotazovaných by značku Air Jordan doporučila svým známým. Veškeré výsledky průzkumu byly využity nejenom pro hodnocení značky, ale také pro navržení námětu pro značku v oblasti propagace. Klíčová slova: značka, vnímaná hodnota...
Title: Marketing research of the perceived value of the sport brand Air Jordan. Objectives: The main aim of the Bachelor thesis is using marketing research to determine how basketball players engaged in the highest Czech competition Kooperativa National Basketball League, perceive and know sports brand Air Jordan. Methods: Method of work is marketing research, which is conducted by written inquiries. Results: The results of the research are interpreted in the practical part of the thesis. The responses show that basketball players in Czech Republic know the brand, logo, country of origin and the first product of Air Jordan, with which the brand entered the market. On the other hand their knowledge is not so profound. Only a third of respondents is aware that the brand Air Jordan was separated from the parent company and operates independently. Air Jordan is seen as a mark of quality, innovation, precision and primarily as a basketball brand. Air Jordan occupies third place among sport brands behind Nike and Adidas. Basketball players have positive and loyal relations to the brand Air Jordan. Most of respondents would recommend Air Jordan to their friends. All survey results were used not only for rating but also to create a proposal how to use these results in the area of promotion the brand Air...