Show simple item record

Orff's Schulwerk in the Preparation Process of Children's Choirs
dc.contributor.advisorPecháček, Stanislav
dc.creatorKopřivová, Jitka
dc.date.accessioned2017-03-30T16:04:13Z
dc.date.available2017-03-30T16:04:13Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/7433
dc.description.abstractv diplomové práci jsem se pokusila o konkrétní aplikaci principů Orffova Schulwerku do prostředí českých přípravných oddělení dětských sborů. Ačkoli známe některé principy Orffova Schulwerku již z dob Jana Amose Komenského, jeho vlastní vznik datujeme až do třicátých let 20. století. Carl Orff tehdy působil jako vedoucí hudebního oddělení vzdělávacího institutu Dorothee Gůntherové v Mnichově, jehož hlavním cílem bylo znovuobjevení přirozené jednoty hudby a pohybu: "Ais ich 1924 die Günther- Schule gründete, war es meine Absicht, einen Weg zur Wiederherstellung der naturgegebenen Einheit von Musik und Bewegung - Musik und Tanz - zu finden. Ein Weg, der nicht nur für einige intuitive Künstler gangbar sein, sondern der eine pädagogische Lösung bringen sollte, die es ermöglichte, allgemein im Menschen wieder rhythmische Schwingung, Aufnahme- und Gebefähigkeit, Tanz und Musizierlust zu erwecken." '"'^ Při hledání vhodné taneční hudby vyšel Orff, na rozdíl od předešlých pedagogů opírajících se o klavírní doprovod, z uplatnění klasických bicích nástrojů. Poprvé se setkáváme se spojením bicích nástrojů a tance setkáváme u tance "Čaroděj nice" ztvárněné Mary Wigmanovou, ve kterém improvizaci tanečníka spontánně doprovází skupina hráčů na rytmické bicí nástroje (činely, tympány, gongy apod.). Ze skupiny klasických...cs_CZ
dc.description.abstractIn der Arbeit versuchte ich, die Prinzipien des Orff-Schulwerks in die Kinderchorarbeit zu übertragen. Obwohl wir einige Gedanken des Orff-Schulwerks schon bei Jan Arnos Comenius finden würden, über seinen Anfang und seine Entstehung können wir erst seit den Dreißiger Jahren des 20. Jahrhunderts in der Günther-Schule in München sprechen. Über die Zielsetzungen der Schule sagte ihre Gründerin Dorothee Günther folgendes: "Als ich 1924 die Günther-Schule gründete, war es meine Absicht, einen Weg zur Wiederherstellung der naturgegebenen Einheit von Musik und Bewegung - Musik und Tanz - zu finden. Ein Weg, der nicht nur für einige intuitive Künstler gangbar sein, sondern der eine pädagogische Lösung bringen sollte, die es ermöglichte, allgemein im Menschen wieder rhythmische Schwingung, Aufnahme- und Gebefähigkeit, Tanz und Musizierlust zu erwecken. Carl Orff, der Leiter der Musikabteilung, suchte passende Instrumente, die dem Charakter des Tanzes am Besten entsprechen würden und die nicht zu schwer zu spielen sein würden. Für diesen Zweck übernahm er einige klassische Schlaginstrumente und nach dem afrikanischen Vorbild konstruierte neue Xylofone, Glockenspiele und Metallofone, die wir heute unter dem Begriff "Orff-Instrumente" kennen. Die Spieltechnik darauf ist sehr einfach und sie sind für alle ohne...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleOrffův Schulwerk v přípravných odděleních dětských sborůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-09-11
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId21379
dc.title.translatedOrff's Schulwerk in the Preparation Process of Children's Choirsen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Hana
dc.identifier.aleph000584366
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csv diplomové práci jsem se pokusila o konkrétní aplikaci principů Orffova Schulwerku do prostředí českých přípravných oddělení dětských sborů. Ačkoli známe některé principy Orffova Schulwerku již z dob Jana Amose Komenského, jeho vlastní vznik datujeme až do třicátých let 20. století. Carl Orff tehdy působil jako vedoucí hudebního oddělení vzdělávacího institutu Dorothee Gůntherové v Mnichově, jehož hlavním cílem bylo znovuobjevení přirozené jednoty hudby a pohybu: "Ais ich 1924 die Günther- Schule gründete, war es meine Absicht, einen Weg zur Wiederherstellung der naturgegebenen Einheit von Musik und Bewegung - Musik und Tanz - zu finden. Ein Weg, der nicht nur für einige intuitive Künstler gangbar sein, sondern der eine pädagogische Lösung bringen sollte, die es ermöglichte, allgemein im Menschen wieder rhythmische Schwingung, Aufnahme- und Gebefähigkeit, Tanz und Musizierlust zu erwecken." '"'^ Při hledání vhodné taneční hudby vyšel Orff, na rozdíl od předešlých pedagogů opírajících se o klavírní doprovod, z uplatnění klasických bicích nástrojů. Poprvé se setkáváme se spojením bicích nástrojů a tance setkáváme u tance "Čaroděj nice" ztvárněné Mary Wigmanovou, ve kterém improvizaci tanečníka spontánně doprovází skupina hráčů na rytmické bicí nástroje (činely, tympány, gongy apod.). Ze skupiny klasických...cs_CZ
uk.abstract.enIn der Arbeit versuchte ich, die Prinzipien des Orff-Schulwerks in die Kinderchorarbeit zu übertragen. Obwohl wir einige Gedanken des Orff-Schulwerks schon bei Jan Arnos Comenius finden würden, über seinen Anfang und seine Entstehung können wir erst seit den Dreißiger Jahren des 20. Jahrhunderts in der Günther-Schule in München sprechen. Über die Zielsetzungen der Schule sagte ihre Gründerin Dorothee Günther folgendes: "Als ich 1924 die Günther-Schule gründete, war es meine Absicht, einen Weg zur Wiederherstellung der naturgegebenen Einheit von Musik und Bewegung - Musik und Tanz - zu finden. Ein Weg, der nicht nur für einige intuitive Künstler gangbar sein, sondern der eine pädagogische Lösung bringen sollte, die es ermöglichte, allgemein im Menschen wieder rhythmische Schwingung, Aufnahme- und Gebefähigkeit, Tanz und Musizierlust zu erwecken. Carl Orff, der Leiter der Musikabteilung, suchte passende Instrumente, die dem Charakter des Tanzes am Besten entsprechen würden und die nicht zu schwer zu spielen sein würden. Für diesen Zweck übernahm er einige klassische Schlaginstrumente und nach dem afrikanischen Vorbild konstruierte neue Xylofone, Glockenspiele und Metallofone, die wir heute unter dem Begriff "Orff-Instrumente" kennen. Die Spieltechnik darauf ist sehr einfach und sie sind für alle ohne...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV