Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků Tenis Centra Dobříš
Marketing Research of Customer Satisfaction in Tenis Center Dobříš
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73964Identifiers
Study Information System: 164707
Collections
- Kvalifikační práce [7967]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
18. 5. 2017
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Služby, kvalita služeb, sportovní marketing, marketingový mix služebKeywords (English)
Service, service quality sports marketing, service marketing mixNázev: Marketingový výzkum spokojenosti zákazníků Tenis Centra Dobříš Cíle: Hlavním cílem této práce je zjištění spokojenosti zákazníků s poskytovanými službami Tenis Centra Dobříš. Na základě získaných dat a zjištěných nedostatků předložit návrhy na zlepšení zákaznických služeb. Metody: K marketingovému výzkumu byla použita forma dotazníkového šetření. Byla zvolena písemná metoda. Jedná se o primární data. Výsledky jsou přehledně zpracovány do grafů. . Pro získání povědomí o aktuální situaci bylo využito polostrukturovaného rozhovoru. Informace vedoucí z něj vedli k vytvoření dotazníku. Výsledky: Z výsledků marketingové analýzy vyplývá, že jsou zákazníci Tenis Centra Dobříš spíše spokojeni. Přesto byly zjištěny nedostatky, na jejichž základě byly zpracovány návrhy vedoucí ke zlepšení aktuálního stavu. Klíčová slova: Služby, kvalita služeb, sportovní marketing, marketingový mix služeb
Title: Marketing Research of Customer Satisfaction in Tenis Center Dobříš Objectives: The aim of this thesis is to find out customer satisfaction with the service provided in Tenis Center Dobříš. Based on the data from survey and identified shortcomings suggest proposals to improve customer service. Methods: Marketing research was based on questionnaire survey. Writing questionnaire method was chosen. It is a primary data. The results are clearly summarized into graphs. To acquire informations of actual situation was used semi-structured interview. Information from interview leads to the creation of the questionnaire. Results: The results of marketing analysis shows, that customers of Tenis Center Dobříš are mostly satisfied. There were also identified the shortcomings and on their base were developed suggestions to improve the current quality. Keywords: Service, service quality sports marketing, service marketing mix