Zobrazit minimální záznam

Personality Development of Preschool Children. Use of Rhythmic Texts with Children with Autism Spectrum Disorder
dc.contributor.advisorZemková, Jaroslava
dc.creatorDovrtělová, Marie
dc.date.accessioned2017-05-31T20:06:01Z
dc.date.available2017-05-31T20:06:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73925
dc.description.abstractRytmický text má nezastupitelné místo v životě každého předškolního dítěte. Cílem práce je nalézt způsob, jak tento zásadní vývojový prostředek přiblížit i dětem s poruchou autistického spektra. Práce charakterizuje rytmické texty a zabývá se jejich významem v životě dítěte. Pozornost věnuje i osobnostní a sociální výchově dítěte v předškolním věku. Vychází z rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Věnujeme pozornost způsobu vytváření vizualizovaných rytmických textů a možností jejich užití v běžné mateřské škole. Zjistili jsme, že vizualizované básničky a písničky mohou ovlivnit nejen rychlost a správnost jejich naučení, ale rovněž se mohou stát pomocníky při zavádění metod alternativní a augmentativní komunikace, stejně jako prostředkem pro rozvoj hry a vytváření nových příležitostí pro sociální začlenění dítěte s poruchou autistického spektra.cs_CZ
dc.description.abstractThe rhythmic text is irreplaceable in the life of every preschool child. The main pointof the theses is to find a way to make this development tool approach to children with autism spectrum disorder. Theses characterize rhythmic texts and discusses their importance in a child's life. It occused with personal and social education of preschool children. Based on the Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. We pay attention to the way visualized creating rhythmic texts and the possibility of their use in the kindergarten. We found that visualized poems and songs can affect not only the speed and accuracy of their learning, but also can become helpers in introducing methods of augmentative and alternative communication, as well as a means for developing games and creating new opportunities for social inclusion of children with autistic spectrum disorder.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectbásničkacs_CZ
dc.subjectosobnostní rozvojcs_CZ
dc.subjectpísničkacs_CZ
dc.subjectporucha autistického spektracs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectvizualizacecs_CZ
dc.subjectautism spectrum disorderen_US
dc.subjectchanten_US
dc.subjectpersonality developmenten_US
dc.subjectpoemen_US
dc.subjectpreschool childen_US
dc.subjectsongen_US
dc.subjectvisualizationen_US
dc.titleOsobnostní rozvoj dětí předškolního věku. Využití rytmických textů u dětí s poruchou autistického spektracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId147287
dc.title.translatedPersonality Development of Preschool Children. Use of Rhythmic Texts with Children with Autism Spectrum Disorderen_US
dc.contributor.refereeMrkosová, Eva
dc.identifier.aleph002105564
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRytmický text má nezastupitelné místo v životě každého předškolního dítěte. Cílem práce je nalézt způsob, jak tento zásadní vývojový prostředek přiblížit i dětem s poruchou autistického spektra. Práce charakterizuje rytmické texty a zabývá se jejich významem v životě dítěte. Pozornost věnuje i osobnostní a sociální výchově dítěte v předškolním věku. Vychází z rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Věnujeme pozornost způsobu vytváření vizualizovaných rytmických textů a možností jejich užití v běžné mateřské škole. Zjistili jsme, že vizualizované básničky a písničky mohou ovlivnit nejen rychlost a správnost jejich naučení, ale rovněž se mohou stát pomocníky při zavádění metod alternativní a augmentativní komunikace, stejně jako prostředkem pro rozvoj hry a vytváření nových příležitostí pro sociální začlenění dítěte s poruchou autistického spektra.cs_CZ
uk.abstract.enThe rhythmic text is irreplaceable in the life of every preschool child. The main pointof the theses is to find a way to make this development tool approach to children with autism spectrum disorder. Theses characterize rhythmic texts and discusses their importance in a child's life. It occused with personal and social education of preschool children. Based on the Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. We pay attention to the way visualized creating rhythmic texts and the possibility of their use in the kindergarten. We found that visualized poems and songs can affect not only the speed and accuracy of their learning, but also can become helpers in introducing methods of augmentative and alternative communication, as well as a means for developing games and creating new opportunities for social inclusion of children with autistic spectrum disorder.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990021055640106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV