Fotbalové náborové kampaně v ČR
Football recruitment campaign in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73629Identifiers
Study Information System: 154888
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Novotný, Zdeněk
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
fotbal, kampaň, marketing, komunikace, náborKeywords (English)
football, campaign, marketing, communication, recruitmentNázev: Fotbalové náborové kampaně v ČR Cíle: Hlavním cílem této práce je, na základě zmapování a analýzy současné praxe a realizovaných náborových kampaní v prostředí českého fotbalu, najít nedostatky a ideální model pro navrhnutí opatření pro zlepšení a efektivnost těchto kampaní. Dále pak identifikovat a poznat cílovou skupinu rodičů mladých fotbalistů a fotbalistek. Metody: V této práci bylo použito metod případové studie, analýzy statistických dat a zúčastněného pozorování v rámci zmapování současné praxe fotbalových náborových kampaní v České republice. Dále bylo realizováno dotazníkové šetření mezi rodiči současných fotbalistů a fotbalistek do 18 let pro identifikaci cílové skupiny fotbalových náborových kampaní. Vše bylo doplněno o expertní rozhovor se zástupcem FAČR. Výsledky: V České republice existují dvě významné fotbalové náborové kampaně, Můj první klub a Můj první gól. Komunikační kanály a nástroje obou kampaní byly podrobně rozebrány a prezentovány jejich výsledky. Dotazníkové šetření přineslo identifikaci cílové skupiny pro tyto náborové kampaně. Díky získaným poznatkům byly navrženy doporučení pro zkoumané kampaně. Klíčová slova: fotbal, kampaň, marketing, komunikace, nábor,
Title: Football recruitment campaign in the Czech Republic Objectives: The main objective of this study is based on mapping and analysis of current practice and implemented recruitment campaigns in Czech football to find the flaws and the ideal model for devising measures to improve and effectiveness of these campaigns. Then identify and get to know the target group of parents of young footballers. Methods: In this work we were used methods of case studies, statistical data analysis and involved observation in the context of mapping the current practice of football recruitment campaigns in the Czech Republic. Further, a questionnaire survey among parents of current footballers to 18 years to identify the target group of football recruitment campaigns. Everything was supplemented by expert interview with a representative of the FACR. Results: In the Czech Republic there are two major football recruitment campaign, My first club and My first goal. Communication channels and tools of both campaigns were analysed in detail and presented their results. The questionnaire survey brought the identification of target groups for these recruitment campaigns. Thanks to lessons learned were proposed recommendations for researched campaigns. Keywords: football, campaign, marketing, communication, recruitment,