Podsklepeno - východiska práce v otevřeném klubu
Podsklepeno - way out of work in open club
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/73209Identifikátory
SIS: 135028
Katalog UK: 990017780420106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bittnerová, Dana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
22. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
otevřený klub, neformální pedagogika, RomovéKlíčová slova (anglicky)
open club, informal education, gypsyTato práce se snaží najít východiska práce v otevřeném klubu, který představuje nespecifické pedagogické zařízení, jehož přesná profilace je v neustálém vývinu. Zájemci o práci pedagoga v otevřeném klubu často přicházejí s mlhavou představou o budoucí činnosti, kterou jim nezřídka nejsou schopni projasnit ani zkušenější pedagogové. Většinou popíší klientelu a fungování klubu. Od pedagoga se však očekává, že jeho práce směřuje od bodu A do bodu B. Češtinář učí, kde napsat jaké "i". Na počátku je nevědomost, na konci vědomost. Od pedagoga v otevřeném klubu se očekává, že s dětmi "bude". Kam ale toto "bytí" směřuje? Tuto zásadní otázku si během své práce nesčetněkrát položil autor této práce a stále na ni hledá odpověď. Doufá, že jeho hledání pomůže i dalším případným zájemcům o tuto nevšední profesi. Východiskem při hledání odpovědí je rekonstrukce pedagogického působení na základě deníkových záznamů a vzpomínek roční práce v otevřeném klubu.
This work tries to find solutions of work in an open club, what is non-specific pedagogical device, the exact profiling is beeing in a constant evolution. Those interested in working as open club teacher often come with a vague idea of their future work, they often are not able to brighten neither the more experienced teachers do. Most of them describe the clientele and functioning of the club. However, the teacher is expected to leadi his work from point A to point B. Czech language teacher learns, where to write "i" or "y". Initially is the ignorance in the end is the knowledge. From a teacher in an open club is expected "beeing" with the childern together. But where this "being" is heading? This fundamental question laid the author of this work countless times during his work and he is still looking for the answer. He hopes his search will help other potential candidates of this unusual profession. The starting point of the searching for answers is the reconstruction of teaching activities based on diary entries and recollections of one year's work in an open club.
