Zobrazit minimální záznam

Conditions of entry to the headship in selected European countries
dc.contributor.advisorTrojan, Václav
dc.creatorVondráčková, Stanislava
dc.date.accessioned2017-05-27T21:20:47Z
dc.date.available2017-05-27T21:20:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/73070
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá podmínkami vstupu do funkce a přípravou ředitele školy ve vybraných evropských zemích. V teoretické části se věnuje současné situaci ředitelů škol, jejich možné profesní podpoře a přípravě před vstupem do funkce. Zabývá se i rolí ředitele školy, kompetencemi a procesem získávání a výběru ředitelů škol. Výběr kvalitních ředitelů škol a jejich příprava, mohou významně ovlivnit efektivitu škol a kvalitu vzdělávaných. Z toho důvodu jsme zjišťovali, jaké podmínky pro vstup do funkce ředitelé škol mají a zda se jejich příprava a proces náboru mění. Ve vybraných evropských zemích jsme popsali a komparovali proces získávání, výběru a přípravy ředitelů škol v letech 1994 až 2012. Výsledky, které přinášíme, ukazují na měnící se roli ředitele školy, rostoucí požadavky na práci ředitele školy, zvyšující se význam přípravy a vzdělávání budoucích ředitelů škol i potřebu přilákat do škol talentované vůdce. I když jsou podmínky vstupu do funkce ředitele školy ve vybraných evropských zemích různé a v mnoha případech specifické, některé problémy, které řeší, jsou podobné. Z toho důvodu mohou výsledky přinést podněty i inspiraci pro současné i budoucí ředitele škol a pro všechny, které vzdělávání zajímá. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, změny, evropské zeměcs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the conditions of the principal office entrance and the training required in selected European countries. In the theoretical part the thesis deals with the current situation of principals, the possible professional support and preparation needed before the post entrance. It also follows up the role of principals, their competencies and the process of acquisition and selection of principals. The selection of first-rate principals and their training can influence the effectiveness of the school and the quality of education provided. Due to this, the entrance conditions and their preparation were inquired. The process of acquisition, selection and preparation of principals was described and compared in the case of selected European countries from 1994 to 2012. The results provided show the changing role of school principals, the growing workload requirements principals have to deal with, the growing meaning of preparation and education of future principals and the necessity to attract talented leaders. Even though the entrance conditions are different in distinct European countries, some issues they deal with are similar. Owing to this, the results can provide stimuli and inspiration for current and future principals and for everybody interested in education. KEYWORDS:...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectředitel školy,změny,evropské zeměcs_CZ
dc.subjectprincipalen_US
dc.subjectchanges,European countriesen_US
dc.titlePodmínky vstupu do funkce ředitele ve vybraných evropských zemíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-12
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId148581
dc.title.translatedConditions of entry to the headship in selected European countriesen_US
dc.contributor.refereeTureckiová, Michaela
dc.identifier.aleph001852883
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá podmínkami vstupu do funkce a přípravou ředitele školy ve vybraných evropských zemích. V teoretické části se věnuje současné situaci ředitelů škol, jejich možné profesní podpoře a přípravě před vstupem do funkce. Zabývá se i rolí ředitele školy, kompetencemi a procesem získávání a výběru ředitelů škol. Výběr kvalitních ředitelů škol a jejich příprava, mohou významně ovlivnit efektivitu škol a kvalitu vzdělávaných. Z toho důvodu jsme zjišťovali, jaké podmínky pro vstup do funkce ředitelé škol mají a zda se jejich příprava a proces náboru mění. Ve vybraných evropských zemích jsme popsali a komparovali proces získávání, výběru a přípravy ředitelů škol v letech 1994 až 2012. Výsledky, které přinášíme, ukazují na měnící se roli ředitele školy, rostoucí požadavky na práci ředitele školy, zvyšující se význam přípravy a vzdělávání budoucích ředitelů škol i potřebu přilákat do škol talentované vůdce. I když jsou podmínky vstupu do funkce ředitele školy ve vybraných evropských zemích různé a v mnoha případech specifické, některé problémy, které řeší, jsou podobné. Z toho důvodu mohou výsledky přinést podněty i inspiraci pro současné i budoucí ředitele škol a pro všechny, které vzdělávání zajímá. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, změny, evropské zeměcs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the conditions of the principal office entrance and the training required in selected European countries. In the theoretical part the thesis deals with the current situation of principals, the possible professional support and preparation needed before the post entrance. It also follows up the role of principals, their competencies and the process of acquisition and selection of principals. The selection of first-rate principals and their training can influence the effectiveness of the school and the quality of education provided. Due to this, the entrance conditions and their preparation were inquired. The process of acquisition, selection and preparation of principals was described and compared in the case of selected European countries from 1994 to 2012. The results provided show the changing role of school principals, the growing workload requirements principals have to deal with, the growing meaning of preparation and education of future principals and the necessity to attract talented leaders. Even though the entrance conditions are different in distinct European countries, some issues they deal with are similar. Owing to this, the results can provide stimuli and inspiration for current and future principals and for everybody interested in education. KEYWORDS:...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990018528830106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV