Marketingový mix AC Sparta Praha futsal a návrhy na jeho zlepšení
AC Sparta Prague futsal marketing mix and proposals for the improvement
bachelor thesis (DEFENDED)
Reason for restricted acccess:
The annexes of the thesis or its part are inaccessible in accordance with article 18a (7) of The Code of Study and Examination in conjunction with Article 9 of the Rector’s Directive No. 6/2010.
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72711Identifiers
Study Information System: 140051
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Pecinová, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
futsal, rozhovor, sportovní marketing, SWOT analýzaKeywords (English)
futsal, interview, sports marketing, SWOT analysisNázev: Marketingový mix AC Sparta Praha futsal a návrhy na jeho zlepšení Cíle: Cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingový mix futsalového týmu AC Sparta Praha a ze získaných informací navrhnout opatření, která povedou ke zlepšení stávající situace a většímu zájmu ze strany veřejnosti. Metody: V teoretické části byla využita analýza dokumentů. Základní informace o klubu, marketingovém mixu a informace potřebné k provedeným analýzám byly získány pomocí strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Podmínky prostředí klubu byly zjišťovány prostřednictvím vlastního pozorování při mistrovských utkáních "A" mužstva, případovou studií a studiem dokumentů. K analyzování prostředí klubu byla použita PEST analýza a analýza zdrojů. SWOT analýza byla vytvořena za účelem shrnutí všech zjištěných poznatků. Výsledky: Vyhodnocení ukazuje na ztrátový chod klubu AC Sparta Praha futsal a na nedostatky v marketingovém mixu, zejména v oblasti klubových suvenýrů, doprovodného programu a propagační činnosti. Klíčová slova: futsal, rozhovor, sportovní marketing, SWOT analýza
Title: AC Sparta Praha futsal marketing mix and proposals for the improvement Objectives: The main objective of this bachelor work was to examine a marketing mix of AC Sparta Prague futsal club and based on the acquired information propose measures which will lead to the improvement of the current situation as well as the bigger public interest. Methods: In the theoretical part was an analysis of documents applied. A structured interview with open questions was used to acquire basic information about the club, the current marketing mix and the information needed for the executed analyses. Based on the observation of "A" team matches, the case study and the study of documents the survey of club environment conditions was conducted. PEST analysis and the analysis of sources were used for club environment analysis. SWOT analysis was created to sum up all found out information. Results: Results have displayed unprofitable functioning of AC Sparta Prague futsal club and deficiencies in the marketing mix, primarily in a club merchandising, accompanying program and promotion. Keywords: futsal, interview, sports marketing, SWOT analysis