Zobrazit minimální záznam

Integration of bilingual and foreign children into kindergartens
dc.contributor.advisorŠpačková, Klára
dc.creatorSmith, Ember
dc.date.accessioned2017-05-27T20:06:55Z
dc.date.available2017-05-27T20:06:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/72698
dc.description.abstractAnotace: Bakalářská práce se zaměří na problematiku cizojazyčných a bilingvních dětí v souvislosti s jejich integrací v mateřské škole. Hlavním cílem práce je zjistit připravenost učitelů na práci s dětmi z cizojazyčného prostředí, ale také analyzovat konkrétní způsoby a formy práce s těmito dětmi. Teoretická část práce bude věnována vymezení hlavních pojmů a shrnutí dosavadních poznatků o dané problematice. Zaměří se především na bilingvismus, ale také na specifika komunikace s cizojazyčným dítětem předškolního věku. Praktická část se bude opírat o dotazníkové šetření u učitelů mateřských škol. V závěru práce se autorka kromě shrnutí zjištěných údajů pokusí shrnout základní doporučení pro úspěšnou integraci do mateřské škole. Klíčová slova: Vývoj jazyka, bilingvismus, cizojazyčné prostředí, jazykově bohaté prostředí, integrace, komunikace, multikulturismus, mateřská škola, předškolní věk, lingvistikacs_CZ
dc.description.abstractAnnotation: The bachelor's thesis focuses on the issues of foreign and bilingual children in relation to their integration into kindergartens in the Czech Republic. The main goal of the thesis is to find out to what degree the teachers are prepared to work with children from foreign backgrounds, but to also analyze specific ways and techniques of working with these children. The theoretical section will be devoted to the definition of core concepts and the summary of existing knowledge on the subject. It mostly focuses on bilingualism, but also on the specifics of communication with preschool aged children from foreign language environments. The practical section will be based on a survey of teachers in kindergartens. In the conclusion statement, the author, in addition to a summary of collected data, will summarize the basic recommendations for the integration of children from foreign language environments into kindergarten. Key words: Language development, bilingualism, foreign language environment, language rich environment, integration, communication, multiculturalism, kindergarten, preschool age, linguisticsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVývoj jazykacs_CZ
dc.subjectbilingvismuscs_CZ
dc.subjectcizojazyčné prostředícs_CZ
dc.subjectjazykově bohaté prostředícs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmultikulturismuscs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectlingvistikacs_CZ
dc.subjectLanguage developmenten_US
dc.subjectbilingualismen_US
dc.subjectforeign language environmenten_US
dc.subjectlanguage rich environmenten_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectmulticulturalismen_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectlinguisticsen_US
dc.titleIntegrace bilingvních a cizojazyčných dětí do mateřských školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-05-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId146959
dc.title.translatedIntegration of bilingual and foreign children into kindergartensen_US
dc.contributor.refereeValentová, Hana
dc.identifier.aleph002003446
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAnotace: Bakalářská práce se zaměří na problematiku cizojazyčných a bilingvních dětí v souvislosti s jejich integrací v mateřské škole. Hlavním cílem práce je zjistit připravenost učitelů na práci s dětmi z cizojazyčného prostředí, ale také analyzovat konkrétní způsoby a formy práce s těmito dětmi. Teoretická část práce bude věnována vymezení hlavních pojmů a shrnutí dosavadních poznatků o dané problematice. Zaměří se především na bilingvismus, ale také na specifika komunikace s cizojazyčným dítětem předškolního věku. Praktická část se bude opírat o dotazníkové šetření u učitelů mateřských škol. V závěru práce se autorka kromě shrnutí zjištěných údajů pokusí shrnout základní doporučení pro úspěšnou integraci do mateřské škole. Klíčová slova: Vývoj jazyka, bilingvismus, cizojazyčné prostředí, jazykově bohaté prostředí, integrace, komunikace, multikulturismus, mateřská škola, předškolní věk, lingvistikacs_CZ
uk.abstract.enAnnotation: The bachelor's thesis focuses on the issues of foreign and bilingual children in relation to their integration into kindergartens in the Czech Republic. The main goal of the thesis is to find out to what degree the teachers are prepared to work with children from foreign backgrounds, but to also analyze specific ways and techniques of working with these children. The theoretical section will be devoted to the definition of core concepts and the summary of existing knowledge on the subject. It mostly focuses on bilingualism, but also on the specifics of communication with preschool aged children from foreign language environments. The practical section will be based on a survey of teachers in kindergartens. In the conclusion statement, the author, in addition to a summary of collected data, will summarize the basic recommendations for the integration of children from foreign language environments into kindergarten. Key words: Language development, bilingualism, foreign language environment, language rich environment, integration, communication, multiculturalism, kindergarten, preschool age, linguisticsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020034460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV