Krátkodobý věrnostní program na čerpacích stanicích OMV Česká republika
Short-term loyalty program at the filling stations OMV Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/72379Identifiers
Study Information System: 130040
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
věrnostní program, loajalita, zákazník, čerpací staniceKeywords (English)
loyalty program, loyalty, customer, filling stationNázev práce: Krátkodobý věrnostní program na čerpacích stanicích OMV Česká republika Cíle práce: V obecné rovině prezentovat věrnostní programy, jež se v posledních letech stávají nedílnou součástí mnoha firem. Tyto firmy bojují s konkurencí, snaží se udržet své zákazníky a zároveň se snaží získat zákazníky nové. Spolu s představením věrnostních programů je cílem přiblížit tvorbu věrnostního programu a jednotlivé kroky a metody, které jsou s tvorbou spojené. Dalším záměrem práce je představit společnost OMV a její krátkodobý věrnostní program. Ten probíhal na přelomu roku 2012 a 2013 na čerpacích stanicích OMV Česká republika a na základě rozhovorů a SWOT analýzy byla navržena určitá vylepšení. Metoda: Pro teoretická východiska byly použity studie odborné literatury z oblasti marketingu a ekonomie. Pro účely konečného doporučení byla použita metoda rozhovoru a SWOT analýza. Výsledky: Představili jsme důležité postupy a metody, jež jsou využívány při tvorbě věrnostních programů. Následně jsme zanalyzovali konkrétní věrnostní program LIORA, u kterého jsme zjistili několik kladných i záporných stránek. Zároveň jsme přiblížili možné hrozby, které mohou v průběhu podobných aktivit vzniknout. Veškeré tyto poznatky lze aplikovat do budoucích věrnostních aktivit mnoha firem. Klíčová slova: věrnostní...
Title: Short-term loyalty program at the filling station OMV Czech republic Goals: In general terms to present loyalty programs, which have become a necessary part of many companies in the last years. These companies struggle with the competitors, they try to keep their customers and also to get new ones. The goal is to clarify making of the loyalty program and describe the steps and methods which are associated with the creation together with the introduction of loyalty programs. Another aim of this thesis is to introduce OMV company and its short-term loyalty program, which was taking place at the OMV Czech republic filling station at the turn of year 2012 and 2013. Based on the interviews and SWOT analysis certain improvements have been proposed. Method: For the theoretical background were used studies of specialized literature from marketing and economics. For the final recommendation were used method interview and SWOT analysis. Results: We have introduced the important procedures and methods which are used in creating of loyalty programs. Subsequently, we have analyzed specific loyalty program LIORA, in which we have found several positive and negative aspects. We have also approached the possible threats, which may arise during similar activities. All these knowledge can be applied to the...