dc.contributor.advisor | Teodoridis, Vasilis | |
dc.creator | Krausová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T17:27:48Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T17:27:48Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/71852 | |
dc.description.abstract | 1 ABSTRAKT Čas uhlí a těžních věží pominul. Občané města, děti a mládež především, ztrácejí s léty povědomí o jeho nedávné historii. Tato diplomová práce chce přispět k tomu, aby se neztrácela sounáležitost obyvatel s městem a jeho problémy. Jejím hlavním cílem je vytvořit a zdokumentovat na vzorku žáků základních škol úroveň znalostí z historie, vývoje města a regionu. K tomu bylo zpracováno a vyhodnoceno znalostní dotazníkové šetření, jehož výsledky se staly podkladem pro vypracování výukového projektu. Jeho cílem bylo seznámit žáky se stavem krajiny svého okolí, který byl ovlivněn těžbou uhlí a následným rozvojem těžkého průmyslu. Aby si uvědomili, jakým obdobím muselo město projít, než se stalo městem, ve kterém žijí. Jak prospěšné bylo těžení uhlí a jaké následky přineslo. Některé prospěšné, jiné neblahé. V úvodní části práce, je pro uvedení problematiky, provedeno stručné zhodnocení vývoje regionu a popis následků důlní činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Uhlí, haldy, industriální krajina, rekultivace, dotazníkové šetření, výukový projekt, základní škola, Kladensko | cs_CZ |
dc.description.abstract | 9 ABSTRACT The time of coal and drilling rigs is over. Town citizens, children and especially youth are losing awareness of its recent history as time passes by. This thesis aims to contribute to prevent from losing of unity of town citizens, the town and its problems. Its goal is to create and to document on the sample of pupils of primary schools a level of knowledge of history and development of the town and the region. To reach this goal it was processed and evaluated a knowledge survey whose results formed the basis for the development of an educational program. Its goal was to acquaint students with the state of the landscape of its region, which was affected by coal mining and the subsequent development of heavy industry, to let them realize what phases the town had to go through to become the town they live in, how profitable was mining of coal to the town and what consequences it brought. Some consequences were positive and some were negative. In the introductory part of this thesis in order to introduce the main issue, the brief evaluation of the development of the region and also the description of the consequences of the mining process is placed. KEYWORDS Coal, heaps, industrial region, restoration, knowledge survey, educational project, basic school, Kladno region | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Příroda a životní podmínky na Kladensku po ukončení hornické činnosti a jejich vnímání žáky základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2015 | |
dcterms.dateAccepted | 2015-05-25 | |
dc.description.department | Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 147336 | |
dc.title.translated | Post-mining Nature and Living Conditions in Kladno Region and their Perception by Pupils of the Basic School | en_US |
dc.contributor.referee | Pavlasová, Lenka | |
dc.identifier.aleph | 002002150 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | 1 ABSTRAKT Čas uhlí a těžních věží pominul. Občané města, děti a mládež především, ztrácejí s léty povědomí o jeho nedávné historii. Tato diplomová práce chce přispět k tomu, aby se neztrácela sounáležitost obyvatel s městem a jeho problémy. Jejím hlavním cílem je vytvořit a zdokumentovat na vzorku žáků základních škol úroveň znalostí z historie, vývoje města a regionu. K tomu bylo zpracováno a vyhodnoceno znalostní dotazníkové šetření, jehož výsledky se staly podkladem pro vypracování výukového projektu. Jeho cílem bylo seznámit žáky se stavem krajiny svého okolí, který byl ovlivněn těžbou uhlí a následným rozvojem těžkého průmyslu. Aby si uvědomili, jakým obdobím muselo město projít, než se stalo městem, ve kterém žijí. Jak prospěšné bylo těžení uhlí a jaké následky přineslo. Některé prospěšné, jiné neblahé. V úvodní části práce, je pro uvedení problematiky, provedeno stručné zhodnocení vývoje regionu a popis následků důlní činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA Uhlí, haldy, industriální krajina, rekultivace, dotazníkové šetření, výukový projekt, základní škola, Kladensko | cs_CZ |
uk.abstract.en | 9 ABSTRACT The time of coal and drilling rigs is over. Town citizens, children and especially youth are losing awareness of its recent history as time passes by. This thesis aims to contribute to prevent from losing of unity of town citizens, the town and its problems. Its goal is to create and to document on the sample of pupils of primary schools a level of knowledge of history and development of the town and the region. To reach this goal it was processed and evaluated a knowledge survey whose results formed the basis for the development of an educational program. Its goal was to acquaint students with the state of the landscape of its region, which was affected by coal mining and the subsequent development of heavy industry, to let them realize what phases the town had to go through to become the town they live in, how profitable was mining of coal to the town and what consequences it brought. Some consequences were positive and some were negative. In the introductory part of this thesis in order to introduce the main issue, the brief evaluation of the development of the region and also the description of the consequences of the mining process is placed. KEYWORDS Coal, heaps, industrial region, restoration, knowledge survey, educational project, basic school, Kladno region | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020021500106986 | |