Přechod žáků mezi základní a střední školou z hlediska výuky matematiky
Transfer from the lower to upper secondary school from the point of view of teaching mathematics
diplomová práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/71824Identifikátory
SIS: 146144
Kolekce
- Kvalifikační práce [16856]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Novotná, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematika
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
19. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
Klíčová slova (česky)
Vzdělávání, přechod, učení, školní vzdělávací program, osobnost, chováníKlíčová slova (anglicky)
Education, transfer, learning, school educational programme, personality, behaviorTato práce má za cíl zhodnotit vliv přechodu žáků ze ZŠ na SŠ z hlediska matematiky. Byly vybrány 3 dívky ze stejné třídy devátého ročníku ZŠ, které přešly na stejnou SŠ do stejné třídy. Pomocí dotazníků a didaktického testu z matematiky, které byly zadávány v září 2014 a v lednu 2015, se hodnotil vliv jejich přechodu na SŠ z hlediska didakticko-psychologického a matematického. Vybrané dotazníky byly rovněž dány jejich učitelům matematiky. Následně se všechny dotazníky porovnaly pro každé období a vyvodily závěry. Přechod měl pro dívky převážně negativní účinek. Dívky stagnovaly ve znalostech matematiky ze ZŠ, přístup k učiteli se zhoršil vlivem jeho větších nároků. Je zde předpoklad, že toto období je přechodné a dívky nakonec svůj postoj k matematice postupem času změní k lepšímu. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávání, přechod, učení, školní vzdělávací program, osobnost, chování
This thesis is aimed on transfer of pupils from lower to upper secondary school from the point of view of mathematics. It was chosen three pupils which attended the same lower secondary school and transfer to the same upper secondary school. Using questionnaires and mathematical test, which were given in September 2014 and January 2015, was reviewed their transfer from the point of view pedagogical-psychical and mathematical. These questionnaires were given to the teachers also. This transfer was mostly negative for pupils. The level of knowledge of mathematics was the same or even worse. It is caused by different teacher's access to teaching mathematics. We could hope that this situation will be changed in a couple months. KEYWORDS: Education, transfer, learning, school educational program, personality, behavior