dc.contributor.advisor | Klinka, Tomáš | |
dc.creator | Redererová, Ludmila | |
dc.date.accessioned | 2017-05-27T14:16:53Z | |
dc.date.available | 2017-05-27T14:16:53Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/70809 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce s názvem Francouzské reálie ve vyučování představuje problematiku výuky francouzských reálií v českém vzdělávacím systému. Zaměřuje se na pojetí francouzských reálií v učebnicích nebo publikacích přímo specializovaných na zeměvědné poznatky. Cílem práce je zjistit, jaká je pozice francouzských reálií v těchto zdrojích, které mohou využívat žáci při svém studiu jazyka, a také jakým způsobem jsou reálie v učebnicích a publikacích interpretovány. Dále práce zkoumá, zda používání těchto zdrojů výrazně ovlivňuje znalosti žáků, kteří se francouzský jazyk učí alespoň dva roky. Tento problém ověřuje pomocí dotazníku a komparací se žáky, jenž se francouzský jazyk neučí. Pro tyto cíle bylo použito metody popisné, analytické, statistické a vysvětlovací. Provedeným průzkumem jsme zjistili, že znalosti reálií francouzštinářů nejsou výrazně lepší než nefrancouzštinářů, ačkoliv první uvedení mají k informacím o reáliích mnohem blíže. Na základě zjištěných údajů je možné konstatovat, že učebnice francouzštinářů nemají vliv na jejich informovanost o reáliích. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The bachelor thesis French life and institutions in teaching deals with questions of teaching the French life and institutions in the Czech educational system. The thesis is concentrated on conceiving the topic in textbooks and publications which are intended directly for this purpose. The aim of the thesis is to find out what the position of French life and institutions in these textbooks and publications is. And also to find out in what way the topic is interpreted. It is explored whether using of these textbooks and publications influences considerably the getting of knowledge with the pupils who have learned French as foreign language for at least two years. The methods of testing this are questionnaire and comparison with the pupils who have not learned the French language. Furthermore describing methods, analytical methods, statistical methods and explanatory methods were used. The research has proved that the pupils who have learned French, in spite of having a much closer access to the topic information, do not have considerably better knowledge of the French life and institutions than the pupils who have not learned French. It can be stated on the basis of the obtained data that the textbooks which are used by the French learning pupils do not influence their knowledge of the French life... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | francouzské reálie | cs_CZ |
dc.subject | la civilisation | cs_CZ |
dc.subject | učebnice | cs_CZ |
dc.subject | publikace zaměřené na reálie | cs_CZ |
dc.subject | life and institutions | en_US |
dc.subject | la civilisation | en_US |
dc.subject | textbooks | en_US |
dc.subject | publications focused on life and institutions | en_US |
dc.title | Francouzské reálie ve vyučování | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-09 | |
dc.description.department | Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 143897 | |
dc.title.translated | French life and institutions in teaching | en_US |
dc.contributor.referee | Machleidtová, Silva | |
dc.identifier.aleph | 001852911 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějepis se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History Oriented at Education - French Language oriented at education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějepis se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History Oriented at Education - French Language oriented at education | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce s názvem Francouzské reálie ve vyučování představuje problematiku výuky francouzských reálií v českém vzdělávacím systému. Zaměřuje se na pojetí francouzských reálií v učebnicích nebo publikacích přímo specializovaných na zeměvědné poznatky. Cílem práce je zjistit, jaká je pozice francouzských reálií v těchto zdrojích, které mohou využívat žáci při svém studiu jazyka, a také jakým způsobem jsou reálie v učebnicích a publikacích interpretovány. Dále práce zkoumá, zda používání těchto zdrojů výrazně ovlivňuje znalosti žáků, kteří se francouzský jazyk učí alespoň dva roky. Tento problém ověřuje pomocí dotazníku a komparací se žáky, jenž se francouzský jazyk neučí. Pro tyto cíle bylo použito metody popisné, analytické, statistické a vysvětlovací. Provedeným průzkumem jsme zjistili, že znalosti reálií francouzštinářů nejsou výrazně lepší než nefrancouzštinářů, ačkoliv první uvedení mají k informacím o reáliích mnohem blíže. Na základě zjištěných údajů je možné konstatovat, že učebnice francouzštinářů nemají vliv na jejich informovanost o reáliích. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The bachelor thesis French life and institutions in teaching deals with questions of teaching the French life and institutions in the Czech educational system. The thesis is concentrated on conceiving the topic in textbooks and publications which are intended directly for this purpose. The aim of the thesis is to find out what the position of French life and institutions in these textbooks and publications is. And also to find out in what way the topic is interpreted. It is explored whether using of these textbooks and publications influences considerably the getting of knowledge with the pupils who have learned French as foreign language for at least two years. The methods of testing this are questionnaire and comparison with the pupils who have not learned the French language. Furthermore describing methods, analytical methods, statistical methods and explanatory methods were used. The research has proved that the pupils who have learned French, in spite of having a much closer access to the topic information, do not have considerably better knowledge of the French life and institutions than the pupils who have not learned French. It can be stated on the basis of the obtained data that the textbooks which are used by the French learning pupils do not influence their knowledge of the French life... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018529110106986 | |