Zobrazit minimální záznam

French life and institutions in teaching
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorRedererová, Ludmila
dc.date.accessioned2017-05-27T14:16:53Z
dc.date.available2017-05-27T14:16:53Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70809
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem Francouzské reálie ve vyučování představuje problematiku výuky francouzských reálií v českém vzdělávacím systému. Zaměřuje se na pojetí francouzských reálií v učebnicích nebo publikacích přímo specializovaných na zeměvědné poznatky. Cílem práce je zjistit, jaká je pozice francouzských reálií v těchto zdrojích, které mohou využívat žáci při svém studiu jazyka, a také jakým způsobem jsou reálie v učebnicích a publikacích interpretovány. Dále práce zkoumá, zda používání těchto zdrojů výrazně ovlivňuje znalosti žáků, kteří se francouzský jazyk učí alespoň dva roky. Tento problém ověřuje pomocí dotazníku a komparací se žáky, jenž se francouzský jazyk neučí. Pro tyto cíle bylo použito metody popisné, analytické, statistické a vysvětlovací. Provedeným průzkumem jsme zjistili, že znalosti reálií francouzštinářů nejsou výrazně lepší než nefrancouzštinářů, ačkoliv první uvedení mají k informacím o reáliích mnohem blíže. Na základě zjištěných údajů je možné konstatovat, že učebnice francouzštinářů nemají vliv na jejich informovanost o reáliích.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis French life and institutions in teaching deals with questions of teaching the French life and institutions in the Czech educational system. The thesis is concentrated on conceiving the topic in textbooks and publications which are intended directly for this purpose. The aim of the thesis is to find out what the position of French life and institutions in these textbooks and publications is. And also to find out in what way the topic is interpreted. It is explored whether using of these textbooks and publications influences considerably the getting of knowledge with the pupils who have learned French as foreign language for at least two years. The methods of testing this are questionnaire and comparison with the pupils who have not learned the French language. Furthermore describing methods, analytical methods, statistical methods and explanatory methods were used. The research has proved that the pupils who have learned French, in spite of having a much closer access to the topic information, do not have considerably better knowledge of the French life and institutions than the pupils who have not learned French. It can be stated on the basis of the obtained data that the textbooks which are used by the French learning pupils do not influence their knowledge of the French life...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfrancouzské reáliecs_CZ
dc.subjectla civilisationcs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectpublikace zaměřené na reáliecs_CZ
dc.subjectlife and institutionsen_US
dc.subjectla civilisationen_US
dc.subjecttextbooksen_US
dc.subjectpublications focused on life and institutionsen_US
dc.titleFrancouzské reálie ve vyučovánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-09
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId143897
dc.title.translatedFrench life and institutions in teachingen_US
dc.contributor.refereeMachleidtová, Silva
dc.identifier.aleph001852911
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějepis se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějepis se zaměřením na vzdělávání - Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory Oriented at Education - French Language oriented at educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem Francouzské reálie ve vyučování představuje problematiku výuky francouzských reálií v českém vzdělávacím systému. Zaměřuje se na pojetí francouzských reálií v učebnicích nebo publikacích přímo specializovaných na zeměvědné poznatky. Cílem práce je zjistit, jaká je pozice francouzských reálií v těchto zdrojích, které mohou využívat žáci při svém studiu jazyka, a také jakým způsobem jsou reálie v učebnicích a publikacích interpretovány. Dále práce zkoumá, zda používání těchto zdrojů výrazně ovlivňuje znalosti žáků, kteří se francouzský jazyk učí alespoň dva roky. Tento problém ověřuje pomocí dotazníku a komparací se žáky, jenž se francouzský jazyk neučí. Pro tyto cíle bylo použito metody popisné, analytické, statistické a vysvětlovací. Provedeným průzkumem jsme zjistili, že znalosti reálií francouzštinářů nejsou výrazně lepší než nefrancouzštinářů, ačkoliv první uvedení mají k informacím o reáliích mnohem blíže. Na základě zjištěných údajů je možné konstatovat, že učebnice francouzštinářů nemají vliv na jejich informovanost o reáliích.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis French life and institutions in teaching deals with questions of teaching the French life and institutions in the Czech educational system. The thesis is concentrated on conceiving the topic in textbooks and publications which are intended directly for this purpose. The aim of the thesis is to find out what the position of French life and institutions in these textbooks and publications is. And also to find out in what way the topic is interpreted. It is explored whether using of these textbooks and publications influences considerably the getting of knowledge with the pupils who have learned French as foreign language for at least two years. The methods of testing this are questionnaire and comparison with the pupils who have not learned the French language. Furthermore describing methods, analytical methods, statistical methods and explanatory methods were used. The research has proved that the pupils who have learned French, in spite of having a much closer access to the topic information, do not have considerably better knowledge of the French life and institutions than the pupils who have not learned French. It can be stated on the basis of the obtained data that the textbooks which are used by the French learning pupils do not influence their knowledge of the French life...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990018529110106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV