Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách
Analysis of traffic education teaching 5th grades in selected primary schools in Prague
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/70560Identifiers
Study Information System: 140645
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Mišovec, Anton
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Bezpečnost silničního provozu, dopravní výchova, škola, vzdělávání, děti v provozu, 5. třídaKeywords (English)
Road safety, traffic education, school, education, children in traffic, 5th classNázev: Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách Cíle:Hlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat a porovnat znalosti dopravní výchovy u žáků 5. ročníků základní školy, kteří využívali výuku na dopravním hřišti v porovnání s žáky, kteří výuky na dopravním hřišti nevyužívali. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 111 žáků 5. ročníků ze čtyř pražských základních škol. Data byla získána dotazníkovou metodou, a k jejich vyhodnocení bylo použito aplikace MS Excel. Výsledky: Výsledky práce poukázaly v testování statistických hypotéz na shodnost úspěšnosti odpovědí obou testovaných souborů žáků, kteří podstoupili výuku na dopravním hřišti a žáků, kteří výukou neprošli. Z absolutních hodnot výsledků dotazníkového šetření (jejich jednotlivých části) je patrná mírně zvýšená úspěšnost žáků, využívající dopravní hřiště. Klíčová slova: Bezpečnost silničního provozu, dopravní výchova, škola, vzdělávání, děti v provozu, 5. Třída Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Title: Analysis of traffic education teaching 5th grades in selected primary schools in Prague Objectives: The main aim of this thesis was to explore and compare the knowledge of traffic education for pupils who have completed 4th year of primary school who used to teach traffic playground compared to students who do not receive instruction in the transport field. Methods: The research group has a total of 111 fifth grade students from four schools in Prague. The method for obtaining data used questionnaires to evaluate it using Excel. Results: The results highlighted in the testing of hypotheses on the conformity of success responses of the two test files of students who received instruction on traffic playground and students who did not pass the teaching. The absolute values of the survey results (its parts) shows a slight increase in the success of students using the transport field. Keywords: road safety, traffic education, school education, children in traffic, 5th class Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)