Zobrazit minimální záznam

Forms of risky behavior and their prevention
dc.contributor.advisorBendl, Stanislav
dc.creatorDykastová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-27T12:45:29Z
dc.date.available2017-05-27T12:45:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/70326
dc.description.abstractJiž samotný název "Rizikové formy chování a jejich prevence" napovídá, jaké je zaměření této práce. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola definuje rizikové formy chování a nastiňuje jejich formy. Druhá kapitola se zabývá fenoménem šikany - popisuje její znaky, druhy i formy, charakterizuje vývojová stádia a předkládá doporučovaný postup při jejím vyšetřování. Třetí kapitola je věnována prevenci. Uvádí základní informace o efektivní prevenci, právních předpisech a institucích zajišťujících prevenci. Dále se zmiňuje o funkci školního metodika prevence a Minimálním preventivním programu. Empirická část obsahuje soubor metodických a pracovních listů zaměřených na výchovu k harmonickým mezilidským vztahům. Aktivity obsažené v těchto listech jsou součástí programu pro žáky, který by mohl být jednou z variant prevence šikany. Cílem práce bylo zpracovat takovýto program, popsat jeho průběh a zjistit zpětnou vazbu od žáků a pedagogů pomocí metody rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe title "Forms of risky behaviour and their prevention" predicates the focus of the thesis. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter characterizes risky behaviour and outlines its forms. The second chapter deals with the phenomenon of bullying. It describes its characters, types and forms, defines the types of progression and shows what to do when somebody investigates bullying. The third chapter is devoted to prevention. It gives basic information about effective prevention, legislation and institutions dealing with the primary prevention. Further it mentions the function of School Methodist of Prevention and Minimum Preventive Program. The empiric part provides a set of methodical and working sheets focusing on the education of harmonious social relationships. The activities included in these sheets are a part of a program for pupils, which can be one variation of bullying prevention. The aim of this thesis is to compile the program, describe it and get the feedback, using the interview method and the questionnaire. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectNávykové látkycs_CZ
dc.subjectšikanacs_CZ
dc.subjectvandalismuscs_CZ
dc.subjectgamblerstvícs_CZ
dc.subjectprimární prevencecs_CZ
dc.subjectinstituce zajišťující prevencics_CZ
dc.subjectpreventivní programcs_CZ
dc.subjectAddictive substancesen_US
dc.subjectbullyingen_US
dc.subjectvandalismen_US
dc.subjectgambling addictionen_US
dc.subjectprimary preventionen_US
dc.subjectinstitutions dealing with primary preventionen_US
dc.subjectpreventive programmeen_US
dc.titleRizikové formy chování a jejich prevencecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-12
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId134083
dc.title.translatedForms of risky behavior and their preventionen_US
dc.contributor.refereeSyřiště, Ivo
dc.identifier.aleph001862732
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csJiž samotný název "Rizikové formy chování a jejich prevence" napovídá, jaké je zaměření této práce. Teoretická část se dělí na tři kapitoly. První kapitola definuje rizikové formy chování a nastiňuje jejich formy. Druhá kapitola se zabývá fenoménem šikany - popisuje její znaky, druhy i formy, charakterizuje vývojová stádia a předkládá doporučovaný postup při jejím vyšetřování. Třetí kapitola je věnována prevenci. Uvádí základní informace o efektivní prevenci, právních předpisech a institucích zajišťujících prevenci. Dále se zmiňuje o funkci školního metodika prevence a Minimálním preventivním programu. Empirická část obsahuje soubor metodických a pracovních listů zaměřených na výchovu k harmonickým mezilidským vztahům. Aktivity obsažené v těchto listech jsou součástí programu pro žáky, který by mohl být jednou z variant prevence šikany. Cílem práce bylo zpracovat takovýto program, popsat jeho průběh a zjistit zpětnou vazbu od žáků a pedagogů pomocí metody rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe title "Forms of risky behaviour and their prevention" predicates the focus of the thesis. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter characterizes risky behaviour and outlines its forms. The second chapter deals with the phenomenon of bullying. It describes its characters, types and forms, defines the types of progression and shows what to do when somebody investigates bullying. The third chapter is devoted to prevention. It gives basic information about effective prevention, legislation and institutions dealing with the primary prevention. Further it mentions the function of School Methodist of Prevention and Minimum Preventive Program. The empiric part provides a set of methodical and working sheets focusing on the education of harmonious social relationships. The activities included in these sheets are a part of a program for pupils, which can be one variation of bullying prevention. The aim of this thesis is to compile the program, describe it and get the feedback, using the interview method and the questionnaire. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990018627320106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV