Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
Gifted student, and its integration into the classroom collective
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68375Identifikátory
SIS: 131608
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voda, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
nadané dítě, socializace, vrstevníci, učitelKlíčová slova (anglicky)
Gifted child, socialization, peers, teacherCílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se začleněním nadaného dítěte do kolektivu třídy. Teoretická část se zaměřuje na identifikaci nadaných dětí, jejich chování mezi vrstevníky a role ve skupinách. Dále se zabývá rolí učitele, jeho vzdělávání a způsoby práce s nadanými. Praktická část se zabývá průzkumem, jak s nadanými pracují učitelé v kolektivu žáků na 1. stupni ZŠ.
The main goal of this thesis is to familiarize the reader with the inclusion of the gifted child into the classroom collective. The theoretical part focuses on the identification of gifted children, their behavior among peers and role in groups. Furthermore, the roles of the teacher, his education and ways of working with gifted. The practical part is engaged in the exploration, how teacher work in teams with gifted children, at 1st grade of elementary school.