Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
Gifted student, and its integration into the classroom collective
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68375Identifiers
Study Information System: 131608
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Voda, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
nadané dítě, socializace, vrstevníci, učitelKeywords (English)
Gifted child, socialization, peers, teacherCílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se začleněním nadaného dítěte do kolektivu třídy. Teoretická část se zaměřuje na identifikaci nadaných dětí, jejich chování mezi vrstevníky a role ve skupinách. Dále se zabývá rolí učitele, jeho vzdělávání a způsoby práce s nadanými. Praktická část se zabývá průzkumem, jak s nadanými pracují učitelé v kolektivu žáků na 1. stupni ZŠ.
The main goal of this thesis is to familiarize the reader with the inclusion of the gifted child into the classroom collective. The theoretical part focuses on the identification of gifted children, their behavior among peers and role in groups. Furthermore, the roles of the teacher, his education and ways of working with gifted. The practical part is engaged in the exploration, how teacher work in teams with gifted children, at 1st grade of elementary school.