Budování sportovní značky PUMA
PUMA branding
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67633Identifiers
Study Information System: 134913
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 1. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
budování značky - branding, brand management,sportovní značka, osobnost značky, firma PUMA, marketingový výzkumKeywords (English)
branding, brand management, sports brand, brand personality, corporate PUMA, marketing researchNázev: Budování sportovní značky PUMA Cíl: Cílem diplomové práce je získat podněty pro aktivity sloužící k budování sportovní značky PUMA. Podněty jsou získány z marketingového výzkumu, provedeného na dvou vzorcích respondentů. Prvým vzorkem je Generace Y definovaná podle Bergha (2012). Druhým vzorkem respondentů jsou zaměstnanci firmy PUMA. Metody: Budovní sportovní značky PUMA bylo zjišťováno na základě standardizované metody osobnosti značky od J. L. Aaker (1997), upravené podle autorů Geuense, Weijterse a de Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byly použité statistické funkce: aritmetický průměr, modus, šikmost, špičatost a směrodatná odchylka. Na základě výsledků výzkumu byla formulována doporučení pro další vývoj této značky. Výsledky: Z výzkumu vzešla nejlépe dimenze Aktivita. Osobnost sportovní značky PUMA lze charakterizovat jako aktivní, stabilní a dynamickou. Na tomto výsledku se shodly obě skupiny respondentů, jak Generace Y, tak zaměstnanci firmy PUMA. Klíčová slova: budování značky - branding, brand management, sportovní značka, firma PUMA, marketingový výzkum
Title: PUMA branding Objective: The aim of diploma thesis is to get improvement proposal which could be used for further building of PUMA brand. The research will be carried out on two samples of respondents. The first sample will be Generation Y which is defined by Bergh (2012). A second sample of respondents are employees of the company PUMA. Methods: The entire thesis is focused and based on standardized method of the brand personality from J. L. Aaker (1997), adapted by the authors Geuens, Weijters and de Wulf (2009). Statistical functions such as: arithmetic mean, mode, skewness, kurtosis and standard deviation will be used for the interpretation of the outcomes. The results will be processed in order to intensify the development of PUMA brand. Results: Based on the research results, the brand personality of sports brand PUMA can be described by the dimension Activity. The brand personality of PUMA is active, stable and dynamic. This result was agreed by both groups of respondents, as Generation Y, and employees of the company PUMA. Keywords: branding, brand management, sports brand, corporate PUMA, marketing research
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Proces založení a tvorby oděvní značky
Defence status: DEFENDEDŠvach, Martin (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2015)Date of defense: 15. 6. 2015vii Abstrakt Bakalářská práce "Proces založení a řízení módní značky" pojednává o tom, jak založit a vytvořit oděvní značku, jak zpracovat její podnikatelský plán a jaké metody a techniky k tvorbě značky využít. Nejprve ... -
Možnosti využití brandingu v rámci organizačních struktur vysokých škol na příkladu Univerzity Karlovy
Defence status: DEFENDEDŠimoník, Filip (Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, 2018)Date of defense: 13. 6. 2018 -
City branding krajských měst v Česku
Defence status: DEFENDEDJenček, Lubor (Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, 2020)Date of defense: 25. 6. 2020Lubor JENČEK: City branding krajských měst v Česku Abstract This thesis deals with city branding of Czech regional capital cities. Its goal is to compare city branding of Czech regional capital cities and reveal a functional ...