Učitelské strategie řešení nekázně žáků při výuce na 1.stupni ZŠ
Teacher's Strategies Solving the Lack of Discipline of Pupils during Teaching at a Junior School
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67614Identifikátory
SIS: 160518
Katalog UK: 990019359040106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krčmářová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
14. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
primární škola, nekázeň žáků, vyučovací styl učitele, řízení školní třídyKlíčová slova (anglicky)
primary school, pupils' indiscipline, teaching style, school class managementDiplomová práce se zabývala problematikou nekázn žák p i výuce na prvním stupni základní školy. Teoretická ást obsahuje charakteristiku základních pojm , informace o u itelských strategiích ešení nekázn , shrnuje poznatky z dostupné pedagogické literatury. V praktické ásti jsou pomocí dotazníku zjiš ovány názory, postoje a zkušenosti u itel i jejich žák na nekáze p i výuce. N které odpov di u itel a žák byly porovnány. Jako dopl ující výzkum je zaznamenán rozhovor s u iteli prvního stupn , porovnány strategie, které u itelé využívají k p edcházení a ešení nekázn ve své t íd , se strategiemi, jakých sama využívám ve své vlastní t íd . Bylo zjišt no, že v tšina u itel i žák odpovídala podobn . U itelé využívají strategie, kterými nejen nekáze žák eší, ale i nekázni p edcházejí.
The diploma thesis dealt with the topic of pupils' lack of discipline at a junior school. The theoretical part contains the basic terms' characteristics, information on teachers' strategies to solve the lack of discipline, and it summarises findings from available literature dealing with pedagogy. In the practical part, opinions, attitudes and experience of teachers and thein pupils concerning the lack of disciple in classes are surveyed using the method of a survey questionnaire. Some answers of teachers and pupils were compared. As a supplementary survey, an interview with junior school teachers was conducted. Some strategies used by teachers to prevent and solve the lack of discipline in their classes were compared with those used by me in my own class. It was found out that majority of teachers' and pupils' answers were similar. Teachers use strategies that not only represent solutions to pupils' lack of discipline but they also prevent indiscipline.
