Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu
Issue of Integration of Foreign Pupils with Focusing on Their Origin Country
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67563Identifikátory
SIS: 132435
Kolekce
- Kvalifikační práce [18049]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Horáčková, Klára
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
14. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Integrace, žák cizinec, azylant, vyrovnávací vzdělávací plán, odlišný mateřský jazyk, země původu, hodnocení žáka cizince, metody, pomůcky, organizace, komunikace žák-učitel, komunikace učitel-rodičKlíčová slova (anglicky)
integration, foreign pupils, asylum-seeker, compensatory education plan, a different mother tongue, country of origin, pupil assessment foreigners, methods, equipment, organization, communication pupil-teacher, teacher-parent communicationEXNEROVÁ, Marie. Problematika začleňování žáků cizinců se zaměřením na zemi jejich původu. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem této diplomové práce je analyzovat a vyhodnotit aktuální stav integrace v českém školství se zaměřením na problematiku a specifika začleňování žáků cizinců a posouzení vlivu země jejich původu na tento proces. Teoretická část mimo jiné rozebírá důvody pro integraci cizinců, z jakých důvodů a odkud do České republiky přicházejí. Zachycuje aktuální legislativu a práva cizinců, kteří se chtějí trvale usadit v ČR. Zabývá se také rozborem různých způsobů vzdělávání žáků se speciálními potřebami, rozložením žáků cizinců na českých základních školách a interkulturními rozdíly, které mohou mít na jejich integraci vliv. V praktické části je tato práce zaměřena na porovnání dostupných teoretických znalostí v konfrontaci s denní realitou českých učitelů, kteří žáky cizince přímo učí a mohou tak vycházet ze své každodenní praxe. Na základě porovnání teoretických a praktických poznatků autorka v závěru shrnuje svůj pohled na problematiku integrace žáků cizinců a navrhuje řešení, která by mohla pomoci překonat některé zjištěné nedostatky. Klíčová slova Integrace, žák cizinec, azylant, vyrovnávací vzdělávací plán, odlišný mateřský jazyk, země původu, hodnocení žáka cizince,...
EXNEROVÁ, Marie. The Issue of Integration of Foreign Pupils with Focusing on Their Origin Country. Prague, 2014. Diploma thesis. UK, PedF. The aim of this thesis is to analyze and evaluate the current situation of the integration in the Czech education system focusing on the issues and specifics inclusion of foreign pupils and on consideration of the impact of pupils' country of origin on the process. The theoretical part of diploma thesis mentions the reasons for the integration of foreigners. Moreover, it highlights why and from where they are coming to the Czech Republic. It captures the current legislation and the rights of foreigners who want to settle permanently in the Czech Republic. Further, it shows the analysis of different ways of educating pupils with special needs, the placement of foreign pupils at Czech elementary schools and intercultural differences, which may have impact on pupils' integration. The practical part focuses on comparing the available theoretical knowledge and the everyday reality of Czech teachers who teach foreign pupils and can work on their daily practice. Based on the comparison of theoretical and practical knowledge the author explains the personal point of view on the integration of foreign pupils and suggests some ideas how to overcome mentioned shortcomings....