Zobrazit minimální záznam

Návykové chování na internetu
dc.contributor.advisorKalina, Kamil
dc.creatorVondráčková, Petra
dc.date.accessioned2020-11-26T21:37:38Z
dc.date.available2020-11-26T21:37:38Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67401
dc.description.abstractADDICTIVE BEHAVIOUR ON THE INTERNET Petra Vondráčková Abstract: This doctoral thesis is about addictive behaviour on the Internet which is studied on three different levels: general population level (quantitative approach), and some of the results of this study are more described on a group level and an individual level (qualitative approach). First paper is a quantitative study which deals with addictive behaviour on the Internet on the general level by providing its prevalence in the general population in the Czech Republic and compares some of the results with those in Chile and Sweden. The second paper is a qualitative study which maps motivation of addictive behaviour on the Internet in the group of MMORPG players and the third article is a case study of the development of addictive behaviour on the Internet and its treatment. It has been found that in the general population in the Czech republic 3.7% of Internet users were at risk and a total of 3.4% could be described as having developed addictive behaviour on the Internet, that players of MMORPG with addictive behaviour on the Internet play in order to relaxation, self-realization, social contact and coping with boredom and motives for limiting online games were realizing one's absorption in the game, health reasons, impulses from the environment...en_US
dc.description.abstractZÁVISLOSTNÍ CHOVÁNÍ NA INTERNETU Petra Vondráčková Abstrakt: Tato práce se věnuje tématu závislostního chování na internetu, které mapuje na třech různých úrovních: na úrovni obecné populace (kvantitativní přístup), a některé z výsledků této studie jsou více popsány na skupinové úrovni a individuální úrovni (kvalitativní přístup). První kvantitativní studie se zabývá prevalencí závislostního chování na internetu v obecné populaci v České republice a některé z výsledků porovnává s těmi v Chile a ve Švédsku. Druhá kvalitativní studie mapuje motivaci závislostního chování na internetu ve skupině MMORPG hráčů vykazujících rysy závislostního chování na internetu a třetí studie popisuje rozvoj závislostního chování na internet a jeho léčbu. Bylo zjištěno, že v České republice je v obecné populaci ohroženo závislostním chováním na internetu 3,7% uživatelů internetu a celkem 3,4% uživatelů vykazuje rysy závislostního chování. Hráči MMORPG s rysy závislostního chování na hraní online her hrají tyto hry především za účelem relaxace, seberealizace, sociálního kontaktu a zbavení se nudy a důvody, díky kterým se rozhodli omezit své online hraní, jsou uvědomění si závislostního chování, zdravotní důvody, impulzy z prostředí a impulzy ze hry. Léčba závislostního chování na internetu by se neměla soustředit jen na příznaky...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectInternet addictionen_US
dc.subjectprevalenceen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectonline gamesen_US
dc.subjectpsychotherapyen_US
dc.subjectInternetcs_CZ
dc.subjectzávislost na internetucs_CZ
dc.subjectprevalencecs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectonline hrycs_CZ
dc.subjectpsychotherapiecs_CZ
dc.titleAddictive behaviour on the Interneten_US
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-09-09
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId150997
dc.title.translatedNávykové chování na internetucs_CZ
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
dc.identifier.aleph001851696
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csZÁVISLOSTNÍ CHOVÁNÍ NA INTERNETU Petra Vondráčková Abstrakt: Tato práce se věnuje tématu závislostního chování na internetu, které mapuje na třech různých úrovních: na úrovni obecné populace (kvantitativní přístup), a některé z výsledků této studie jsou více popsány na skupinové úrovni a individuální úrovni (kvalitativní přístup). První kvantitativní studie se zabývá prevalencí závislostního chování na internetu v obecné populaci v České republice a některé z výsledků porovnává s těmi v Chile a ve Švédsku. Druhá kvalitativní studie mapuje motivaci závislostního chování na internetu ve skupině MMORPG hráčů vykazujících rysy závislostního chování na internetu a třetí studie popisuje rozvoj závislostního chování na internet a jeho léčbu. Bylo zjištěno, že v České republice je v obecné populaci ohroženo závislostním chováním na internetu 3,7% uživatelů internetu a celkem 3,4% uživatelů vykazuje rysy závislostního chování. Hráči MMORPG s rysy závislostního chování na hraní online her hrají tyto hry především za účelem relaxace, seberealizace, sociálního kontaktu a zbavení se nudy a důvody, díky kterým se rozhodli omezit své online hraní, jsou uvědomění si závislostního chování, zdravotní důvody, impulzy z prostředí a impulzy ze hry. Léčba závislostního chování na internetu by se neměla soustředit jen na příznaky...cs_CZ
uk.abstract.enADDICTIVE BEHAVIOUR ON THE INTERNET Petra Vondráčková Abstract: This doctoral thesis is about addictive behaviour on the Internet which is studied on three different levels: general population level (quantitative approach), and some of the results of this study are more described on a group level and an individual level (qualitative approach). First paper is a quantitative study which deals with addictive behaviour on the Internet on the general level by providing its prevalence in the general population in the Czech Republic and compares some of the results with those in Chile and Sweden. The second paper is a qualitative study which maps motivation of addictive behaviour on the Internet in the group of MMORPG players and the third article is a case study of the development of addictive behaviour on the Internet and its treatment. It has been found that in the general population in the Czech republic 3.7% of Internet users were at risk and a total of 3.4% could be described as having developed addictive behaviour on the Internet, that players of MMORPG with addictive behaviour on the Internet play in order to relaxation, self-realization, social contact and coping with boredom and motives for limiting online games were realizing one's absorption in the game, health reasons, impulses from the environment...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018516960106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV