Addictive behaviour on the Internet
Návykové chování na internetu
rigorous thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67401Identifiers
Study Information System: 150997
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Viktorová, Ida
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology
Department
Information is unavailable
Date of defense
9. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Pass
Keywords (Czech)
Internet, závislost na internetu, prevalence, motivace, online hry, psychotherapieKeywords (English)
Internet, Internet addiction, prevalence, motivation, online games, psychotherapyZÁVISLOSTNÍ CHOVÁNÍ NA INTERNETU Petra Vondráčková Abstrakt: Tato práce se věnuje tématu závislostního chování na internetu, které mapuje na třech různých úrovních: na úrovni obecné populace (kvantitativní přístup), a některé z výsledků této studie jsou více popsány na skupinové úrovni a individuální úrovni (kvalitativní přístup). První kvantitativní studie se zabývá prevalencí závislostního chování na internetu v obecné populaci v České republice a některé z výsledků porovnává s těmi v Chile a ve Švédsku. Druhá kvalitativní studie mapuje motivaci závislostního chování na internetu ve skupině MMORPG hráčů vykazujících rysy závislostního chování na internetu a třetí studie popisuje rozvoj závislostního chování na internet a jeho léčbu. Bylo zjištěno, že v České republice je v obecné populaci ohroženo závislostním chováním na internetu 3,7% uživatelů internetu a celkem 3,4% uživatelů vykazuje rysy závislostního chování. Hráči MMORPG s rysy závislostního chování na hraní online her hrají tyto hry především za účelem relaxace, seberealizace, sociálního kontaktu a zbavení se nudy a důvody, díky kterým se rozhodli omezit své online hraní, jsou uvědomění si závislostního chování, zdravotní důvody, impulzy z prostředí a impulzy ze hry. Léčba závislostního chování na internetu by se neměla soustředit jen na příznaky...
ADDICTIVE BEHAVIOUR ON THE INTERNET Petra Vondráčková Abstract: This doctoral thesis is about addictive behaviour on the Internet which is studied on three different levels: general population level (quantitative approach), and some of the results of this study are more described on a group level and an individual level (qualitative approach). First paper is a quantitative study which deals with addictive behaviour on the Internet on the general level by providing its prevalence in the general population in the Czech Republic and compares some of the results with those in Chile and Sweden. The second paper is a qualitative study which maps motivation of addictive behaviour on the Internet in the group of MMORPG players and the third article is a case study of the development of addictive behaviour on the Internet and its treatment. It has been found that in the general population in the Czech republic 3.7% of Internet users were at risk and a total of 3.4% could be described as having developed addictive behaviour on the Internet, that players of MMORPG with addictive behaviour on the Internet play in order to relaxation, self-realization, social contact and coping with boredom and motives for limiting online games were realizing one's absorption in the game, health reasons, impulses from the environment...