Zobrazit minimální záznam

Forum theatre and its influence on solving the problems in the clas of the Primary School
dc.contributor.advisorSvobodová, Radmila
dc.creatorKubecová, Milena
dc.date.accessioned2017-05-27T01:59:30Z
dc.date.available2017-05-27T01:59:30Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67084
dc.description.abstractDiplomová práce je zam ena na oblast dramatické výchovy, která je mojí specializací, konkrétn na jednu z jejích metod - divadlo Fórum. Jejím cílem je posoudit ú innost divadla Fórum p i ešení káze ských problém mezi žáky 1. stupn základní školy. V teoretické ásti rozpracovávám témata samotného zakladatele divadla utla ovaných Augusta Boala, skrze jeho pojetí se vracím až ke ko en m brazilského národa, odkud se pozd ji zrodily samotné principy divadla. V nuji se také obecné charakteristice agresivity, kterou jsou pedagogové nuceni na školách mezi žáky ešit a zejména jí p edcházet v rámci preventivních program a úzkou spoluprací nejen s žáky, ale také s jejich rodi i. Jedním z takových program jsou p edstavení ob anského sdružení Divadelta, se kterým jsem navázala v rámci praktického výzkumu ve svojí diplomové práci spolupráci, a které mi nabídlo ke zkoumání realizaci svého zab hlého programu Trest se zam ením na žáky 1. stupn a agresivní chování v po átcích školní docházky. Výzkum prob hl mezi žáky 3. a 4. ro ník na dvou základních školách. Provád la jsem ho s pomocí dotazník , které žáci vypl ovali bezprost edn po zhlédnutí p edstavení a jeho reflexi. Zajímaly m také názory u itel , kte í se p edstavení zú astnili a p edali mi svoje post ehy písemnou formou. Rozhodující však pro m byly výpov di...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation concentrates on drama in education, which is my specialization, specifically on one of its techniques - Forum Theatre. Its objective is to assess the efficiency of Forum Theatre as a method applied to solve disciplinary problems among primary school pupils. In the theoretical part, I deal in detail with the ideas promoted by the founder of Theatre of the Oppressed, Augusto Boal. Studying his approaches, I return back to the roots of the Brazilian nation which brought forth the very principles of the theatre. I also elaborate on general characteristics of the aggressive behaviour among school pupils that teachers have to address and in particular proactively prevent by implementing preventive programmes and closely cooperating with pupils and their parents as well. One of such programmes is based on performances given by Divadelta, a civic association I started to cooperate with during the field research that I carried out for the purposes of my dissertation. They suggested I could study the staging of their routine performance titled Trest (The Punishment) targeting pupils of the primary stage at elementary schools and focusing on aggressive behaviour at the beginning of their school education. The research was carried out among pupils of the 3rd and 4th grades at two elementary...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDivadlo Forumcs_CZ
dc.subjectI. stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectkonfliktcs_CZ
dc.subjectřešenícs_CZ
dc.subjectparticipacecs_CZ
dc.subjectForum Theatreen_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.subjectconflicten_US
dc.subjectsolvingen_US
dc.subjectparticipationen_US
dc.titleDivadlo Fórum a jeho vliv na řešení problémů ve třídním kolektivu na 1. st. ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-14
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId131482
dc.title.translatedForum theatre and its influence on solving the problems in the clas of the Primary Schoolen_US
dc.contributor.refereeHolemá, Irena
dc.identifier.aleph001912329
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zam ena na oblast dramatické výchovy, která je mojí specializací, konkrétn na jednu z jejích metod - divadlo Fórum. Jejím cílem je posoudit ú innost divadla Fórum p i ešení káze ských problém mezi žáky 1. stupn základní školy. V teoretické ásti rozpracovávám témata samotného zakladatele divadla utla ovaných Augusta Boala, skrze jeho pojetí se vracím až ke ko en m brazilského národa, odkud se pozd ji zrodily samotné principy divadla. V nuji se také obecné charakteristice agresivity, kterou jsou pedagogové nuceni na školách mezi žáky ešit a zejména jí p edcházet v rámci preventivních program a úzkou spoluprací nejen s žáky, ale také s jejich rodi i. Jedním z takových program jsou p edstavení ob anského sdružení Divadelta, se kterým jsem navázala v rámci praktického výzkumu ve svojí diplomové práci spolupráci, a které mi nabídlo ke zkoumání realizaci svého zab hlého programu Trest se zam ením na žáky 1. stupn a agresivní chování v po átcích školní docházky. Výzkum prob hl mezi žáky 3. a 4. ro ník na dvou základních školách. Provád la jsem ho s pomocí dotazník , které žáci vypl ovali bezprost edn po zhlédnutí p edstavení a jeho reflexi. Zajímaly m také názory u itel , kte í se p edstavení zú astnili a p edali mi svoje post ehy písemnou formou. Rozhodující však pro m byly výpov di...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation concentrates on drama in education, which is my specialization, specifically on one of its techniques - Forum Theatre. Its objective is to assess the efficiency of Forum Theatre as a method applied to solve disciplinary problems among primary school pupils. In the theoretical part, I deal in detail with the ideas promoted by the founder of Theatre of the Oppressed, Augusto Boal. Studying his approaches, I return back to the roots of the Brazilian nation which brought forth the very principles of the theatre. I also elaborate on general characteristics of the aggressive behaviour among school pupils that teachers have to address and in particular proactively prevent by implementing preventive programmes and closely cooperating with pupils and their parents as well. One of such programmes is based on performances given by Divadelta, a civic association I started to cooperate with during the field research that I carried out for the purposes of my dissertation. They suggested I could study the staging of their routine performance titled Trest (The Punishment) targeting pupils of the primary stage at elementary schools and focusing on aggressive behaviour at the beginning of their school education. The research was carried out among pupils of the 3rd and 4th grades at two elementary...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990019123290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV