Zobrazit minimální záznam

Development of perceptual skills at boy with developmental dysphasia
dc.contributor.advisorDurdilová, Lucie
dc.creatorŠtrbová, Lucie
dc.date.accessioned2017-05-27T01:57:07Z
dc.date.available2017-05-27T01:57:07Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/67072
dc.description.abstractResumé Diplomová práce se zabývá rozvojem percepčního vnímání u chlapce s vývojovou dysfázií. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část se dělí do tří kapitol. První kapitola se zabývá definicemi narušené komunikační schopnosti - vývojové dysfázie. Zahrnuje také etiologii, symptomatologii a klasifikaci této poruchy. Druhá kapitola se věnuje diagnostice vývojové dysfázie ze speciálně pedagogického pohledu. Třetí kapitola se zaměřuje na terapii zmíněné komunikační schopnosti a jednotlivých narušených oblastí. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které probíhalo při půlroční systematické práci s chlapcem s vývojovou dysfázií. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakými prostředky lze rozvíjet percepční vnímání u chlapce se zmíněnou narušenou komunikační schopností. Výzkumná část obsahovala kasuistiku chlapce a jednotlivé měsíční plány, které byly sestavovány a vyhodnocovány na základě pozorovacích záznamů a výsledků z vyšetření zrakového a sluchového vnímání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the development of perceptual perception of a boy with developmental dysphasia. The work is divided into two main parts - theoretical and practical. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter deals with the definitions of communication disorder - developmental dysphasia. It also includes etiology, symptomatology and classification of the disorder. The second chapter is devoted to the diagnosis of developmental dysphasia from the special pedagogical view. The third chapter focuses on therapy of the above mentioned communication skill and each of defects . The practical part is devoted to research during six-month work with the boy with developmental dysphasia. The main objective of this work was to determine ways how to develop perceptual perception of the boy with the communication disorder. Practical research contains a case study of the boy and monthly schedules, which were compiled and evaluated on the basis of observation records and the results of tests of visual and auditory perception. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvývojová dysfáziecs_CZ
dc.subjectzraková percepcecs_CZ
dc.subjectsluchová percepcecs_CZ
dc.subjectsystematická prácecs_CZ
dc.subjectdevelopmental dysphasiaen_US
dc.subjectvisual perceptionen_US
dc.subjectauditory perceptionen_US
dc.subjectsystematic worken_US
dc.titleRozvoj percepčních dovedností u chlapce s vývojovou dysfáziícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-01-30
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133553
dc.title.translatedDevelopment of perceptual skills at boy with developmental dysphasiaen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001928767
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csResumé Diplomová práce se zabývá rozvojem percepčního vnímání u chlapce s vývojovou dysfázií. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část se dělí do tří kapitol. První kapitola se zabývá definicemi narušené komunikační schopnosti - vývojové dysfázie. Zahrnuje také etiologii, symptomatologii a klasifikaci této poruchy. Druhá kapitola se věnuje diagnostice vývojové dysfázie ze speciálně pedagogického pohledu. Třetí kapitola se zaměřuje na terapii zmíněné komunikační schopnosti a jednotlivých narušených oblastí. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které probíhalo při půlroční systematické práci s chlapcem s vývojovou dysfázií. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakými prostředky lze rozvíjet percepční vnímání u chlapce se zmíněnou narušenou komunikační schopností. Výzkumná část obsahovala kasuistiku chlapce a jednotlivé měsíční plány, které byly sestavovány a vyhodnocovány na základě pozorovacích záznamů a výsledků z vyšetření zrakového a sluchového vnímání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the development of perceptual perception of a boy with developmental dysphasia. The work is divided into two main parts - theoretical and practical. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter deals with the definitions of communication disorder - developmental dysphasia. It also includes etiology, symptomatology and classification of the disorder. The second chapter is devoted to the diagnosis of developmental dysphasia from the special pedagogical view. The third chapter focuses on therapy of the above mentioned communication skill and each of defects . The practical part is devoted to research during six-month work with the boy with developmental dysphasia. The main objective of this work was to determine ways how to develop perceptual perception of the boy with the communication disorder. Practical research contains a case study of the boy and monthly schedules, which were compiled and evaluated on the basis of observation records and the results of tests of visual and auditory perception. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990019287670106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV