Rozvoj percepčních dovedností u chlapce s vývojovou dysfázií
Development of perceptual skills at boy with developmental dysphasia
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/67072Identifikátory
SIS: 133553
Kolekce
- Kvalifikační práce [18637]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
30. 1. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
vývojová dysfázie, zraková percepce, sluchová percepce, systematická práceKlíčová slova (anglicky)
developmental dysphasia, visual perception, auditory perception, systematic workResumé Diplomová práce se zabývá rozvojem percepčního vnímání u chlapce s vývojovou dysfázií. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část se dělí do tří kapitol. První kapitola se zabývá definicemi narušené komunikační schopnosti - vývojové dysfázie. Zahrnuje také etiologii, symptomatologii a klasifikaci této poruchy. Druhá kapitola se věnuje diagnostice vývojové dysfázie ze speciálně pedagogického pohledu. Třetí kapitola se zaměřuje na terapii zmíněné komunikační schopnosti a jednotlivých narušených oblastí. Praktická část je věnována výzkumnému šetření, které probíhalo při půlroční systematické práci s chlapcem s vývojovou dysfázií. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jakými prostředky lze rozvíjet percepční vnímání u chlapce se zmíněnou narušenou komunikační schopností. Výzkumná část obsahovala kasuistiku chlapce a jednotlivé měsíční plány, které byly sestavovány a vyhodnocovány na základě pozorovacích záznamů a výsledků z vyšetření zrakového a sluchového vnímání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The thesis deals with the development of perceptual perception of a boy with developmental dysphasia. The work is divided into two main parts - theoretical and practical. The theoretical part is divided into three chapters. The first chapter deals with the definitions of communication disorder - developmental dysphasia. It also includes etiology, symptomatology and classification of the disorder. The second chapter is devoted to the diagnosis of developmental dysphasia from the special pedagogical view. The third chapter focuses on therapy of the above mentioned communication skill and each of defects . The practical part is devoted to research during six-month work with the boy with developmental dysphasia. The main objective of this work was to determine ways how to develop perceptual perception of the boy with the communication disorder. Practical research contains a case study of the boy and monthly schedules, which were compiled and evaluated on the basis of observation records and the results of tests of visual and auditory perception. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)