Marketingový mix Českého svazu Taekwon-Do ITF
Marketing mix of Czech Taekwon-Do ITF Federation
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/66237Identifiers
Study Information System: 142300
Collections
- Kvalifikační práce [8749]
Author
Advisor
Referee
Omcirk, Vilém
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
6. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Marketingový mix, Taekwon-Do, případová studieKeywords (English)
Marketing mix, Taekwon-Do, case studyNázev: Marketingový mix Českého svazu Taekwon-Do ITF Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je analýza marketingového mixu Českého svazu Taekwon-Do ITF a vytvoření návrhu na jeho zlepšení. Dílčí cíle obsahují popis managementu organizace a prostředí, v němž organizace působí. Metody: Pro účely práce byl využit kvalitativní marketingový výzkum. Využito bylo metod hloubkového interview a případové studie. Pro účely práce byla provedena také SWOT analýza. Výsledky: Výsledkem práce je návrh na optimalizaci marketingového mixu. Navrženy byly především úpravy propagace, využití sponzoringu a také aktualizace některých složek produktu a jejich cen. Klíčová slova: Marketingový mix, Taekwon-Do, případová studie
Title: Marketing mix of Czech Taekwon-Do ITF Federation Objectives: Main objective of this diploma thesis was an analysis of marketing mix of the Czech Taekwon-Do ITF federation and making of suggestions for its improvement. Partial goals were aimed at analysis and description of the organization and of the environment in which this organization exists. Methods: Qualitative marketing research method has been selected to meet purpose of this thesis. Methods of case study and in-depth interview have been used also together with SWOT analysis. Results: Outcome of this thesis consists of a draft with suggestions for optimization of marketing mix. Foremost these improvements have been suggested: changes in promotion, utilization of sponsors and also update of some product items and prices. Key words: Marketing mix, Taekwon-Do, case study