Zobrazit minimální záznam

In-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary school
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorJiřinová, Aneta
dc.date.accessioned2017-05-26T22:12:22Z
dc.date.available2017-05-26T22:12:22Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/65975
dc.description.abstractNázev: Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy Autor: Bc. Aneta Jiřinová Vedoucí práce: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Práce se zabývá postavením žáků se specifickými poruchami učení v kolektivu třídy na druhém stupni běžné základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiky specifických poruch učení, jejich příčiny, projevy a diagnostiku. Dále se věnuje výskytu a prognóze specifických poruch učení. Také řeší problematiku speciálněpedagogické podpory žáků s těmito poruchami a psychosociální aspekty specifických poruch učení. Výzkumné šetření se zaměřuje na zjišťování souvislostí mezi školní úspěšností žáka se specifickými poruchami učení, jeho sebepojetím ve vztahu ke škole, osobnostními charakteristikami a jeho pozicí ve třídě. Cílem práce je zjistit, jaké je postavení žáků se SPU ve třídě na druhém stupni běžné základní školy, a jak toto postavení souvisí se sebepojetím dítěte ve vztahu ke škole a s jeho psychickými projevy. V diplomové práci je využita metoda dotazník a rozhovor. Text je doplněn tabulkami. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení (SPU), pozice žáka s SPU ve třídě, sebepojetí, školní úspěšnost, psychosociální aspekty SPU.cs_CZ
dc.description.abstractTitle: In-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary school Author: Bc. Aneta Jiřinová Supervisor: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRACT: The thesis consider in-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary school. Theoretical part deals with characteristic of specific learning disabilities, its reasons, behaves and diagnostics. It also pursues occurrence and predictions of learning disability as well as issues of special - pedagogical support to the pupils having psychosocial aspects of special learning disability. The research part of the thesis focus on connections discovering of success rate, school self-conception, personal characteristics and in-class position of the pupils with specific learning disabilities. The thesis's aim is to discover pupil's in-class positions on second tier of elementary school and how is the position related with pupil's self-conception in terms of school and its psychical demonstrations. In thesis has been used of survey and interview method. The text is added by the tables. KEYWORDS Specific learning disabilities (SPU), in-class position of the pupils with SPU), self- conception, school self-conception, psychosocial aspects of SPU.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectSpecifické poruchy učení (SPU)cs_CZ
dc.subjectpozice žáka s SPU ve tříděcs_CZ
dc.subjectsebepojetícs_CZ
dc.subjectškolní úspěšnostcs_CZ
dc.subjectpsychosociální aspekty SPUcs_CZ
dc.subjectSpecific learning disabilities (SPU)en_US
dc.subjectin-class position of the pupils with SPU)en_US
dc.subjectself-conceptionen_US
dc.subjectschool self-conceptionen_US
dc.subjectpsychosocial aspects of SPUen_US
dc.titlePozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-29
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId133697
dc.title.translatedIn-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKotvová, Miroslava
dc.identifier.aleph001779214
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy Autor: Bc. Aneta Jiřinová Vedoucí práce: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Práce se zabývá postavením žáků se specifickými poruchami učení v kolektivu třídy na druhém stupni běžné základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiky specifických poruch učení, jejich příčiny, projevy a diagnostiku. Dále se věnuje výskytu a prognóze specifických poruch učení. Také řeší problematiku speciálněpedagogické podpory žáků s těmito poruchami a psychosociální aspekty specifických poruch učení. Výzkumné šetření se zaměřuje na zjišťování souvislostí mezi školní úspěšností žáka se specifickými poruchami učení, jeho sebepojetím ve vztahu ke škole, osobnostními charakteristikami a jeho pozicí ve třídě. Cílem práce je zjistit, jaké je postavení žáků se SPU ve třídě na druhém stupni běžné základní školy, a jak toto postavení souvisí se sebepojetím dítěte ve vztahu ke škole a s jeho psychickými projevy. V diplomové práci je využita metoda dotazník a rozhovor. Text je doplněn tabulkami. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení (SPU), pozice žáka s SPU ve třídě, sebepojetí, školní úspěšnost, psychosociální aspekty SPU.cs_CZ
uk.abstract.enTitle: In-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary school Author: Bc. Aneta Jiřinová Supervisor: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRACT: The thesis consider in-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary school. Theoretical part deals with characteristic of specific learning disabilities, its reasons, behaves and diagnostics. It also pursues occurrence and predictions of learning disability as well as issues of special - pedagogical support to the pupils having psychosocial aspects of special learning disability. The research part of the thesis focus on connections discovering of success rate, school self-conception, personal characteristics and in-class position of the pupils with specific learning disabilities. The thesis's aim is to discover pupil's in-class positions on second tier of elementary school and how is the position related with pupil's self-conception in terms of school and its psychical demonstrations. In thesis has been used of survey and interview method. The text is added by the tables. KEYWORDS Specific learning disabilities (SPU), in-class position of the pupils with SPU), self- conception, school self-conception, psychosocial aspects of SPU.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017792140106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV