Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy
In-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65975Identifikátory
SIS: 133697
Kolekce
- Kvalifikační práce [19087]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kotvová, Miroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
29. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Specifické poruchy učení (SPU), pozice žáka s SPU ve třídě, sebepojetí, školní úspěšnost, psychosociální aspekty SPUKlíčová slova (anglicky)
Specific learning disabilities (SPU), in-class position of the pupils with SPU), self-conception, school self-conception, psychosocial aspects of SPUNázev: Pozice žáka se specifickými poruchami učení ve třídě běžné základní školy Autor: Bc. Aneta Jiřinová Vedoucí práce: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Práce se zabývá postavením žáků se specifickými poruchami učení v kolektivu třídy na druhém stupni běžné základní školy. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiky specifických poruch učení, jejich příčiny, projevy a diagnostiku. Dále se věnuje výskytu a prognóze specifických poruch učení. Také řeší problematiku speciálněpedagogické podpory žáků s těmito poruchami a psychosociální aspekty specifických poruch učení. Výzkumné šetření se zaměřuje na zjišťování souvislostí mezi školní úspěšností žáka se specifickými poruchami učení, jeho sebepojetím ve vztahu ke škole, osobnostními charakteristikami a jeho pozicí ve třídě. Cílem práce je zjistit, jaké je postavení žáků se SPU ve třídě na druhém stupni běžné základní školy, a jak toto postavení souvisí se sebepojetím dítěte ve vztahu ke škole a s jeho psychickými projevy. V diplomové práci je využita metoda dotazník a rozhovor. Text je doplněn tabulkami. KLÍČOVÁ SLOVA Specifické poruchy učení (SPU), pozice žáka s SPU ve třídě, sebepojetí, školní úspěšnost, psychosociální aspekty SPU.
Title: In-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary school Author: Bc. Aneta Jiřinová Supervisor: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRACT: The thesis consider in-class position of the pupils with specific learning disability on second tier of elementary school. Theoretical part deals with characteristic of specific learning disabilities, its reasons, behaves and diagnostics. It also pursues occurrence and predictions of learning disability as well as issues of special - pedagogical support to the pupils having psychosocial aspects of special learning disability. The research part of the thesis focus on connections discovering of success rate, school self-conception, personal characteristics and in-class position of the pupils with specific learning disabilities. The thesis's aim is to discover pupil's in-class positions on second tier of elementary school and how is the position related with pupil's self-conception in terms of school and its psychical demonstrations. In thesis has been used of survey and interview method. The text is added by the tables. KEYWORDS Specific learning disabilities (SPU), in-class position of the pupils with SPU), self- conception, school self-conception, psychosocial aspects of SPU.