Hra ve filosofické a pedagogické reflexi
Playing in the philosophical and pedagogical reflection
diploma thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/65886/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65886Identifiers
Study Information System: 119931
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Kovaříková, Miroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
hra, svět, jazyk, imaginace, experiment, jazykové hryKeywords (English)
game world, language, imagination, experimentation, language gamesDiplomová práce se zabývá problematikou hry v pedagogice, jejím filosofickým základem a úlohou v osvojování jazyka. Je rozdělena do tří částí. V teoretické části je definována hra z filosofického hlediska a její jednotlivá pojetí podle různých autorů, druhá část se potom věnuje specifikům didaktické a jazykové hry obecně a praktická část přináší pohled na konkrétní případ výuky dítěte - cizince a vyslovuje přínos didaktických a jazykových her v pedagogice a ve výuce českého jazyka. Klíčová slova: Jazyková hra, didaktická hra, čeština jako cizí jazyk, dítě - cizinec, konkrétní výukové metody
Diploma thesis is devoted to the issue of games in pedagogy, its philosophical basis and its role in language acquisition. It is divided into three parts. In the theoretical part, there is defined a game from the philosophical point of view and its understanding by various authors. The second part deals with the specifics of didactic and language game in general. The practical part brings the specific case of teaching a child who is a foreigner. It also expresses the contribution of such games in pedagogy and teaching the Czech language. Keywords: Language game, didactic game, Czech as a foreign language, child - foreigner, specific teaching methods.